۰ نفر
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
ضرر مزارع بادی برای کره زمین

ایسنا نوشت: پژوهشگران دانشگاه "هاروارد" ادعا می‌کنند مزارع بادی به‌رغم داشتن مزایای بسیار، می‌توانند گرمای زمین را افزایش دهند.

مزارع بادی، راه حلی برای مبارزه با گرمای جهانی به شمار می‌روند اما پژوهش جدیدی نشان می‌دهد این مزارع می‌توانند گرمای زمین را افزایش دهند.

پژوهشی که در "دانشگاه هاروارد" انجام شده، نشان می‌دهد که اضافه شدن تعداد توربین‌های بادی، دمای مناطقی که توربین‌ها در آنجا مستقر هستند، افزایش داده است. به گفته پژوهشگران، زمین مورد نیاز این توربین‌ها، از آنچه پیشتر تصور شده بود، پنج تا 20 برابر بیشتر است. از این گذشته، ممکن است بادهای ناگهانی در زمین‌هایی که توربین‌ها در آنها قرار دارند، هوای گرم و سرد را طوری با هم ترکیب کنند که موجب گرم شدن زمین شود.

در هر حال به رغم وجود مشکلات احتمالی، پژوهشگران می‌گویند هنوز هم ضررهای انرژی بادی، کمتر از سوخت‌های فسیلی است.

پروفسور "دیوید کیت"(David Keith)، استاد دانشگاه هاروارد و از نویسندگان این پژوهش گفت: ما باید فورا استفاده از سوخت‌های فسیلی منتشر کننده کربن را متوقف کنیم. برای این کار، باید از فناوری‌های جدیدی که کربن کمتری تولید می‌کنند استفاده کنیم و همه این فناوری‌ها، پیامدهای اجتماعی و محیطی به همراه دارند.

پژوهشگران هاروارد برای مدل‌سازی اثر نیروی باد بر اقلیم، از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای استفاده کردند. آنها به طور خاص، تغییر جو را پس از نصب توربین‌های بادی مورد بررسی قرار دادند.

دکتر "لی میلر"(Lee Miller)، از نویسندگان این پژوهش گفت: توربین‌های بادی، الکتریسته تولید می‌کنند اما جریان جوی را تغییر می‌دهند. این اثرات، گرما و رطوبت را دوباره در جو منتشر می‌کنند و این موضوع، بر اقلیم تاثیر دارد. ما تلاش کردیم مدل این اثرات را در یک مقیاس قاره‌ای ارائه دهیم.

به گفته پژوهشگران، ممکن است نیروی خورشیدی، منبع انرژی بهتری با آسیب‌رسانی کمتر برای مقابله با تغییرات اقلیمی باشد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =