ایسنا نوشت: برنامه فضایی سری روسیه که اخیرا فاش شده، باعث نگرانی آمریکایی‌ها شده است. یک منبع دولتی در آمریکا مدعی شده که روسیه به این سطح از تکنولوژی دست یافته که می‌تواند با ارسال ماهواره‌های مخرب به فضا، ارتباطات آمریکا را با مشکل جدی مواجه کند.

به نوشته نشریه اکسپرس، تحلیلگران ارتش آمریکا درباره رفتار غیر عادی و بی‌سابقه ماهواره‌های ارتش روسیه ابراز نگرانی می‌کنند. وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که ماهواره‌های روسی سطحی از فناوری را به نمایش می‌گذارند که هرگز پیشتر دیده نشده بود.

یک منبع در دولت آمریکا به ‌سی‌ان‌ان گفت یک ماهواره روسیه موسوم به کوسموس ۲۴۹۹ که با نام "کامیکازه" هم شناخته می‌شود می‌تواند ضربه سنگینی به ماهواره‌های آمریکایی وارد کند یا سیگنال‌های آنها را با پارازیت مختل کند و همین می‌تواند ارتباطات آمریکا را با مشکل مواجه کند.

کامیکازه درواقع اشاره‌ای به حملات انتحاری خلبانان ژاپنی در جریان جنگ جهانی دوم است که علیه کشتی‌های جنگی آمریکایی انجام می‌شد و توانست ضربات سختی به ناوگان دریایی ایالات متحده در اقیانوس آرام وارد کند.

پرتاب ماهواره‌

مقام‌های آمریکایی نگرانند که این ماهواره‌ها بخشی از "سری تجربیات سری روسیه" باشند که به توسعه بی‌سابقه تسلیحات نظامی بینجامد.

یک موشک روسی موسوم به "سویوز" ژوئن گذشته تحت شرایط مرموزی پرتاب شد که متخصصان آمریکایی تحولات اخیر را نیز دنباله آن می‌دانند. مقام‌های آمریکایی از جمله معاون وزیر خارجه در امور کنترل سلاح هم علیه برنامه سری ولادیمیر پوتین اظهار نظر کرده‌اند.

یلیم پوبلت به سی‌ان‌ان‌ گفت: ما نگران این رفتار بسیار غیر عادی هستیم که با اعلام پروژه فضایی روس‌ها همراه شده است. ما به طور قطع نمی‌دانیم که آن چیست و راهی هم برای تایید آن نداریم. رفتار آن‌ها با آنچه پیشتر دیده شده است، تفاوت دارد.

با این حال الکساندر دینکو، یک دیپلمات ارشد روسیه با رد این ادعاها گفت: مجددا شاهد همان اتهامات بی‌اساس بر پایه ظن و فرضیه هستیم.

در همین حال، آن منبع مطلع دولتی به سی‌ان‌ان تاکید کرد که تشدید رقابت تسلیحاتی در فضا یک "زمینه جنگی" جدید ایجاد کرده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ماه ژوئن به پنتاگون دستور تشکیل یک نیروی فضایی برای تثبیت سلطه آمریکا بر فضا را صادر کرد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =