۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۵
یک آشتی تاریخی

رییس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی صبح امروز به منظور شرکت در اجلاس سران دو کره، وارد روستای مرزی 'پانمونجوم' روستای محل برگزاری اجلاس سران شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ابتدا 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی وارد این روستا شد و دقایقی بعد نیز 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به او پیوست، رییس جمهور کره جنوبی در این نشست میزبان رهبر کره شمالی محسوب می شود.

رهبران دو کشور ابتدا در خاک کره جنوبی با یکدیگر دست دادند اما چند لحظه بعد 'کیم جونگ اون' از 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی خواست با عبور از خط، وارد خاک کره شمالی شوند که این پیشنهاد با تبسم و لبخند رییس جمهور کره جنوبی، مورد استقبال قرار گرفت ولی بعد از چند ثانیه دوباره هر دو رهبر به خاک کره جنوبی بازگشتند.

 

 

ورود 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به خاک کره جنوبی، ورود نخستین مقام ارشد کره شمالی به کره جنوبی بعد از پایان جنگ دو کره در سال 1953 میلادی بود.

تمام لحظات این مراسم از ورود رهبران دو کشور تا مراسم استقبال و همچنین امضای دفتر یادبود در خانه صلح توسط 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی، به صورت زنده پخش شد.

هیئت دو کشور پس از تشریفات و ملاقات ها به محل مذاکره رفتند.

 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی امروز جمعه در آغاز اجلاس سران دو کره اظهار امیدواری کرد که نتایج مذاکرات سران سازنده باشد.
او همچنین اعلام کرد: می خواهد مذاکرات صریحی در اجلاس سران درباره مسایل جاری داشته باشد.

«مون جائه این» رییس جمهور کره جنوبی نیز اظهار امیدواری کرد که دیدار با «اون» رهبر کره شمالی در روستای محل برگزاری این اجلاس که اکنون به دو بخش کره شمالی و جنوبی تقسیم شده است به نماد صلح نه شکاف و جدایی تبدیل شود.

در همین حال، کره جنوبی و آمریکا امروز جمعه به مناسبت برگزاری اجلاس سران دو کره که اقدامی بی نظیر در تاریخ روابط دو کشور پس از جنگ سال 1953 میلادی است، رزمایش مشترک سالانه خود را متوقف کردند. رزمایش دو کشور موسوم به 'فول ایگل' روز دوشنبه این هفته در یک بخش جدید برای دو هفته شروع شد و دو کشور گفته اند که برای اجلاس سران آن را متوقف کرده اند.

 

گفتنی است رهبر کره شمالی در دفتر یادبود اجلاس سران نوشت: «صفحه جدیدی در تاریخ روابط دو کره گشوده شد، این نقطه عطفی از شروع یک عصر و تاریخ نوین است»

در همین باره خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

استراتژي جديد دو طرف مذاکره براي چگونگي کنار زدن اختلافات و تاکيد بر منافع مشترک براي ثبات و امنيت در آن منطقه است. اما طرفين ضمن اتخاد اين استراتژي ؛ هرکدام جداگانه مفروضاتي را براي خود قايل است. مفروضاتي که اندک چشم پوشي از آنها مي تواند ميز مذاکره را به مجادله و ترک مذاکره بکشاند.

پيونگ يانگ براساس " استراتژي ملي يک دولت هسته اي " مي کوشد با حفظ اقتدار خاندان کيم ، قدرت بازدارندگي هسته اي خود را هم حفظ کند. کيم جونگ اون در فوريه 2012 جمله «کره شمالي يک دولت هسته‌اي است» را به قانون اساسي اين کشور اضافه کرده و بر ضرورت تداوم اين مسير به عنوان مهم‌ترين اولويت امنيت ملي خود تاکيد نموده است. تلقي پيونگ يانگ آنست که از بابت گفتگوها مي تواند کمک هاي غذايي و دارويي قابل ملاحظه اي از همسايه جنوبي دريافت کند.

نخستين تلقي سئول نیز آنست که پيونگ يانگ متعهد مي شود بار ديگر به عضويت NPT در آيد؛ تا يک سيستم پادماني بين المللي مجموعه برنامه هاي هسته اي کره شمالي را رصد و نظارت کند.

کره جنوبي به احتمال زياد با اين پيش فرض که فعاليت ها و تاسيسات هسته اي نامتعارف کره شمالي در يک بازه زماني مشخص - محدود و يا تعطيل خواهد شد - وارد مذاکره با طرف شمالي مي شود.

 سئول تصور مي کند مذاکرات پيش رو ؛ به رفع اختلافات و بهبود مناسبات و همکاري هاي دو جانبه و ارسال کمک هاي انساندوستانه به دولت و مردم کره شمالي - نه در کوتاه مدت - بلکه در ميان و بلند مدت مي انجامد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    148 5
    من موندم ما چرا به خون اسرائیل تشنه ایم؟؟؟؟؟؟؟؟بابا دیگه بدتر از عربا که نبودن.یکی فقط یه دو بند بنویسه من قانع شم.بیا اینام صلح کردن ما فقط با همه در جنگیم و همه باید بمیرن.عجب گیری کردیما
    • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
      61 3
      به خاطر اینکه توی انقلاب ما یک انحراف بزرگ ایجاد شد.
    • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
      79 2
      چون دشمن ساختگی واسه پوشش ضعف های داخلی و مدیریتی لازمه عزیزم
    • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
      2 128
      خوبه خسته نمی شید از این همه افاضه توی این سایت نابغه ها دلیلش ساده است استاد . اسرائیل یه مانیفستی داره که توی اون نقشه اسرائیل بزرگ تعریف شده که با اجازه شما ایران هم تمام و کمال جزوشه. خیلی ساده ولی مشکل اینه که حکومت فقط از نظر اسلامی موضوع را تبیین کرده و مردم بخصوص روشنفکرها هم همه چی براشون مهمه الا ایران.همین
    • پوریا A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
      18 1
      ما فعلا در حال کوچ از پیام رسان های خارجی به داخلی هستیم...برای این
    • بی نام RO ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
      3 1
      حالا چون تو مانيفستش اومده ايران هم جزو اونه ما بايد يك كشوري كه بمب اتم داره رو مدام تهديد اونم از نوع حذف كنيم والا بخدا دشمني زياد هم حضرت علي گفته از بي تقواييه، تو طرح و خيال خيلي از كشورها خيلي حرفها رو مي زنند عمل مهمه، مثل ادم ما هم بايد مثل كشورهاي ديگه كسي حمله كرد دفاع كنيم تهديد كرد تهديد كنيم نه اينكه تو دبستان براي بچه ها حرف مي زنيم هم پاي محو اين و اون و مرگ بر اين و اون رو وسط بكشيم بس كنيد اين خون دل دادن به مردم رو به حرف اقاي جوادي املي مراجعه كنيد كه خوب خشم مردم رو توصيف كرده
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    129 4
    همه آدم شدند به جز ما. دیگه افتخارمون اینه که با تمام دنیا دشمنیم و ته لیست کشورهای منزوی قرار داریم. مبارک باشد.
    • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
      20 1
      هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
  • بدون نام ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    51 2
    ما از اينكه از پول بيت المال پرداخت ميشه براي توسعه ي پيام رسانهاي داخلي راضي نيستيم
  • محمدرضا A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    1 59
    طولی نمیکشه که یکه و تنها در برابر ظلم و جور و فساد جهانی خواهیم ایستاد
    • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
      16 1
      دادا جنستو از کجا میگیری؟مثل اینکه عجب چیزیه
  • بی نام US ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    63 1
    دیگه حتا کره شمالی اسلامی هم نمیشیم خودمون به تنهایی میتونیم الگویی برای بدبختی در سراسر جهان باشیم
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    10 1
    درسته که از جمهوری اسلامی یاد گرفتم که دشمن سازی و فرافکنی خیلی خیلی بده و خود آدم نقش خیلی مهم تر و کنترل شونده تر اما هنوزم فک می کنم مفهومی به نام دشمنی تو دنیا وجود داره که اگه نبود دوستی هم بی معنی می شد و البته راه حلش صلح دوستی و مداراست و نه خشم و شدت عمل و خشونت و چیزایی از این قبیل"غرض از هجر،گرت شادی دشمن بودست /دشمنم شاد شد و سخت بیاسود ..."
  • بی نام SE ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    46 1
    بالآخره چووسان قدیم با چووسان جدید آشتی کرد و کشور گوگوریوی متحد شکل گرفت و ما هنوز بر طبل جنگ می کوبیم و می خواهیم اسرائیل با چند میلیون جمعیتش و از روزگار پاک کنیم ولی خود عربها کوتاه آمدند و باهاش سازش کردند.
  • كوروش IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    44 1
    اميدوارم روزي فرا برسه كه ما هم خصومت و دشمني با همه دنيا رو كنار بذاريم و با صلح و صفا به جاي مرگ، پيام آشتي و درود براي مردم دنيا بفرستيم.
  • بی نام FR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    18 1
    ترامپ شوخی نداره
  • رضا A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    3 16
    آشتی دو کره هم به منظور مقاصدی بود وگرنه هنوز هیچ کشوری از اصول و آرمانهایش کوتاه نمی آید .
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    22 1
    کيم مردم کشورش رو از بدبختی نجات داد. آقايان مسئول تا دستی اون ور ديوار برای ما دراز است کاری کنيد. و اين ملت ايران را از انزوا و بدبختی بيرون بياريد.
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    19 3
    روزی فرا خواد رسيد که انقلاب ما اسرائيل را از روی کره زمين محو خواهد کرد و نيز صد البته که مسئولين بلند پايه آمريکا و اروپا همگی با ذکر غلط کرديم ميان و ميرسن خدمت ما ها. و ما از پشت ديوار اختلاس و گرانی و ربا و رشوه و بدبختی شايد آنها را ببخشيم.