ایسنا به نقل از رویترز گزارش داد: انجمن‌های تجاری آلمانی اعلام کردند شرکت‌های این کشور آسیب روزافزونی را از سیاست‌های تحریمی و تعرفه‌ای دولت دونالد ترامپ متحمل می شوند.

تنها یک روز پس از اعمال تحریم های جدید آمریکا ضد ایران، این کشور اعلام کرد به زودی تحریم هایی علیه روسیه نیز اعمال خواهد کرد. آمریکا، روسیه را متهم به مسموم کردن جاسوس سابق روسی و دخترش در انگلیس کرده است اما کرملین این اتهام را رد می کند.

فولکر ترییر، مدیر تجارت خارجی اتاق بازرگانی آلمان در همین رابطه گفته که فضای بین المللی برای شرکت های آلمانی رو به پیچیده شدن هستند.

وی گفت: بسیاری از شرکای تجاری آلمان تحت تاثیر اقدامات آمریکایی ها قرار گرفته اند و تجارت آن ها با شرکت های آلمانی مختل شده است.

تحریم آمریکا علیه ایران

هولگر بینگمان، رئیس انجمن تجاری " ب ج آ" نیز گفت: سیاست های آمریکا به طور قطع بر تجارت خارجی آلمان اثر گذاشته است.

چهارشنبه این هفته، آلمان و چین از روابط اقتصادی خود با ایران دفاع کردند. بینگمان از دولت آلمان خواسته است تا مشخص کند چگونه می تواند از شرکت های آلمانی در برابر تحریم های آمریکا محافظت کند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در بیانیه مشترکی با وزرای خارجه فرانسه و انگلیس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده است از شرکت های اروپایی که دارای روابط اقتصادی و تجاری قانونی با ایران هستند محافظت خواهد شد.

روابط اقتصادی آلمان و آمریکا اخیرا متشنج شده است؛ به گونه ای که بزرگ ترین بانک آلمانی گفته است در نظر دارد فعالیت خود در این کشور را به نحو چشمگیری کاهش دهد و بیشتر بر بازارهای اتحادیه اروپا متمرکز شود.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =