واگذاری پروژه های اردبیل بصورت قانونی و به روش BOT

شهردار اردبیل با اشاره لایحه شهرداری برای تعیین تکلیف 27 دستگاه فعال در شورابیل گفت: پروژه های اردبیل بصورت قانونی و به روش BOT به سرمایه گذاران واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حمید لطف اللهیان بیان کرد: ما آمادگی ارائه شفاهی این گزارش را به اعضای شورای شهر در کنار ارائه مکتوب آن به پارلمان محلی داریم و سعی خواهیم کرد از طریق اصحاب رسانه این گزارش را در اختیار افکار عمومی و عموم شهروندان قرار دهیم.

حمید لطف اللهیان به روزهای پایانی فصل کاری و اهتمام شهرداری در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره و خاطرنشان کرد: با اتمام فصل کاری در سال 97 شهرداری تلاش می‌کند تا برای سال آینده برنامه‌ریزی منسجمی را انجام دهد تا کار تحول‌آفرین در سال 98 در دستور کار شهرداری اردبیل قرار گیرد.

وی به لایحه شهرداری برای تعیین تکلیف 27 دستگاه فعال در شورابیل اعم از دستگاه‌های شهربازی و سایر تجهیزات موجود در شورابیل برای اصلاح فرآیند گذشته اشاره کرد و گفت: کارشناسان شهرداری در کنار کارشناسان رسمی دادگستری تمامی این دستگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند که از بین آنها 6 دستگاه با عمر 5 ساله، 5 دستگاه با عمر سه ساله و مابقی با عمر دو و یک ساله می‌توانند فعالیت کنند که قرار شده است به روش BOT این دستگاه‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار شود و بعد از مهلت مقرر به هیچ وجه این دستگاه‌ها قابل استفاده و تمدید قرارداد نخواهند بود.

حمید لطف اللهیان

شهردار اردبیل با بیان اینکه در گذشته این دستگاه‌ها با تمدید اجاره سالانه بدون برگزاری آگهی مزایده به فرد موردنظر ارائه می‌شد، افزود: با ضرب‌العجلی که شورا و شهرداری تعیین می‌کند ما سرمایه‌گذاران را مکلف می‌کنیم تا ضمن پرداخت حق و حقوق شهرداری دستگاه‌ها و تجهیزات خود را بروزرسانی و استاندارد کنند تا همسو با سایر شهرهای کشور جدیدترین دستگاه‌ها در اختیار شهروندان قرار گیرد.

لطف اللهیان بیان کرد: در لایحه‌ای که شهرداری اردبیل ارائه کرده تمامی موارد به صورت شفاف قید شده است به طوری که ما سعی می‌کنیم در شورابیل این دستگاه‌ها را به نوعی واگذار کنیم تا هم حق و حقوق سرمایه‌گذار و هم شهرداری رعایت شده و از این بابت شهرداری به مانند تابلوهای تبلیغاتی گرفتار برخی حاشیه‌ها نشود.

وی ادامه داد: روش مشارکت آن هم به شکل BOO شیوه قانونی در واگذاری پروژه‌هاست که شورای عالی سرمایه‌گذاری نیز بر آن تاکید دارد و ما به شکل قانونی و در قالب این روش سرمایه‌گذاری این واگذاری‌ها را انجام می‌دهیم تا بعد از مهلت تعیین شده دو، سه و پنج ساله مشارکت‌کنندگان دستگاه‌های خود را جمع کرده و جای خود را به سرمایه‌گذاران جدید بدهند.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: در سال‌های گذشته با واگذاری زمین از سوی شهرداری افرادی براساس قرارداد که هر ساله نیز تمدید شده نسبت به نصب دستگاه شهربازی در شورابیل اقدام کرده و از منافع آن استفاده کردند که این روش دیگر پاسخگو نیست و ضرورت دارد به شکل BOO این مشارکت و واگذاری انجام شود.

وی در پاسخ به یکی از اعضای شورای شهر که جلب مشارکت و همراهی سرمایه‌گذاران را در اجرای پروژه‌های شهری زیرسوال برده بود، اظهار کرد: بنده حاضر هستم دست مشارکت‌کننده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی را ببوسم تا با حضور در شهر اردبیل در پروژه‌های شهری با علاقمندی وارد شده و همه از مزایای آن استفاده کنیم.

شهردار اردبیل در مورد پروژه مشارکتی دیگر در بازسازی استندهای شهری خاطرنشان کرد: یک سرمایه‌گذاری با طراحی و روش جدید تمایل دارد تا تمامی استندها را در شهر اردبیل ساماندهی کند که از قبل بازسازی 41 استند از 18 استند نیز بهره‌برداری خواهد کرد.

لطف‌اللهیان افزود: در حال حاضر استندها و برخی تابلوهای تبلیغاتی شهر به اغتشاشات بصری شهروندان دامن زده به طوری که در گذشته با نصب آهن آلات در شهر به نوعی مبلمان شهری و زیبایی فضای شهری را به هم ریختند که ما با استقبال از طرح یکی از سرمایه‌گذاران قرار است بازسازی و زیباسازی 41 استند شهری را انجام دهیم.

وی ادامه داد: هیچ ایرادی ندارد که از محل این استندها سرمایه‌گذاری بتواند منافع خود را نیز تضمین شده ببیند که در حفظ این حق و حقوق و منافع سرمایه‌گذار قرار است به مدت پنج سال بهره‌برداری از 18 استند نیز به او واگذار شود تا از این محل حق و حقوق او رعایت شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =