پرستویی: چه کسی اجازه پخش‌ برنامه ناصرخان‌ را نداد؟

مراسم تشییع پیکر ناصر ملک‌مطیعی از ساختمان شماره ۲ خانه سینما با حضور چهره‌های سرشناس و دوستداران این هنرمند آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز یکشنبه ۶ خرداد پیکر ناصر ملک‌مطیعی از ساختمان شماره ۲ خانه سینما به سوی بهشت‌زهرا  تشییع شد. 

در مراسم تشییع پیکر ناصر ملک‌مطیعی که بامداد شنبه ۵ خرداد در ۸۸ سالگی درگذشت، بسیاری از چهره‌های نام‌آشنای سینمای ایران از مسعود کیمیایی تا مهناز افشار و فرامرز قریبیان حضور پیدا کردند. 

علی دهکردی یکی از حاضران در این مراسم به چهل سال دوری ملک‌مطیعی از سینما اشاره کرد و گفت: «او به ما یاد داد که سکوت بُرنده‌ترین سلاح است.»‌



انتقاد تند پرستویی از صداوسیما و مهران مدیری
پرویز پرستویی بازیگر سرشناس سینِما و تلویزیون در این مراسم حاضر بود و سخنرانی کوتاهی داشت. او در انتقاد از رفتار صدا و سیما با ملک‌مطیعی گفت:‌ «صداوسیما که از پول بیت‌المال تأمین می‌شود باید منصفانه‌تر رفتار کند. چرا پس از ۴۰ سال از ناصر ملک‌مطیعی خواستید به تلویزیون بیاید و این‌گونه با او رفتار کردید؟ در ساعات گذشته صداوسیما یادش افتاده از ناصرخان بگوید، درست پس از مرگش.»

پرستویی نوک پیکان انتقاداتش را به سوی مهران مدیری هم گرفت و گفت: «آقای مهران مدیری در برنامه خودشان از مهمانان می‌پرسند عاشق شده‌اید یا نه؟ سئوال من از او این است که آیا می دانست ناصر ملک‌مطیعی به دلیل عشقی که به مردم داشت به برنامه او رفته بود؟ چرا برنامه او پخش نشد؟ مگر این طور بوده که آقای ملک مطیعی برای آمدن به صداوسیما التماس کرده باشد؟ اینکه می‌گویید از بالا به ما دستور داده‌اند یعنی چه؟ آن بالا کیست که چنین دستوری داده باشد؟»

او در پایان خطاب به اهالی سینما گفت: «ما بسیار قدرتمند هستیم و نباید یاران خود را از دست بدهیم. بیایید قدر پیشکسوتان خود را بدانیم. اگر دیشب امکان داشت که ناصر را از تلویزیون پخش کنند در همه این سال‌ها هم می‌شد که تصویر او پخش شود.»



کیمیایی: آن‌که اینجا مانده سختی بسیار می‌کشد

صحبت‌های پرویز پرستویی با تشویق مردم روبه‌رو شد و پس از او مسعود کیمیایی روی صحنه آمد که فیلم «قیصر» را با بازی ملک‌مطیعی کارگردانی کرده‌ است. کیمیایی گفت: «در حالی که ناخوشم باید می‌آمدم تا با ملک‌مطیعی وداع کنم.»

کارگردان «سربازهای جمعه» درباره سختی کار فیلمسازی در ایران هم صحبت کرد: «اینجا فیلمسازی سخت است اما ما مانده‌ایم. آنکه اینجا مانده سختی بسیار می‌کشد و به همین دلیل من به ناصر ملک‌مطیعی تعظیم می‌کنم. من «قیصر» را با او کار کردم و دیگر بخت یارم نشد که همراهش باشم.»

او در ادامه به تحسین پرستویی پرداخت و گفت: «پرستویی بی‌پروا حرف می‌زند. درود بر کسی که نمی‌ترسد. ترس دشمن جسارت است. از آدم‌های ترسو بترسید آن‌ها دروغ می‌گویند.»

فیلم «قیصر» به کارگردانی مسعود کیمیایی سال ۴۸ به سینِما عرضه شد. بهروز وثوقی، جمشید مشایخی و ناصر ملک‌مطیعی در این فیلم بازی کردند. عباس کیارستمی سازنده تیتراژ «قیصر» بود.



متوسلانی: تاریخ درباره ملک‌مطیعی و کسانی که به او ظلم کردند قضاوت می‌کند
محمد متوسلانی از بازیگران قدیمی سینمای ایران نیز در این مراسم حاضر بود و درباره ملک‌مطیعی صحبت کرد. او گفت: «صحبت درباره ملک‌مطیعی زمان زیادی می‌خواهد و جایش اینجا نیست، فقط متأسفم که دوستی عزیز و هنرمند را از دست دادیم که می‌توانست برای سینمای ایران بسیار مفید باشد. تاریخ درباره او و کسانی که ظلم کردند قضاوت خواهد کرد.»

در میان حاضر چهره‌های جوان‌تر هم حضور داشتند و برخی درباره بازیگر «سه قاپ» صحبت کردند. پژمان بازغی گفت: «من سینِمای ایران را با ملک‌مطیعی، فردین و وثوقی شناختم که ۲ نفر از آن‌ها را دیگر نداریم. قدر پیشکسوتان را بدانیم. من آخرین نفری بودم که ملک‌مطیعی را دیدم. مثل ماه شده بود.»

پخش صدای قیصر سینمای ایران بعد از 40 سال در جمع ایرانیان
محسن امیریوسفی کارگردان «خواب تلخ» هم صحبت‌های کوتاهی در مورد ملک‌مطیعی داشت: «بر سر جنازه فرمون سینمای ایران باید یادی کنیم از قیصر سینمای ایران.»

در ادمه امیریوسفی با اشاره به اینکه چند ساعت قبل با بهروز وثوقی گفت‌وگویی داشته، اعلام کرد صدای این هنرمند را در جمع حاضران پخش خواهد کرد و سپس بعد از 40 سال صدای وثوقی در جمع ایرانیان در وطن پیچید. او در این سخنان (اینجا) از فردین و ملک مطیعی به عنوان ستون های سینمای ایران نام برد.



گلایه‌های فرزند ملک‌مطیعی از صداوسیما
در این مراسم امیرعلی پسر ناصر ملک‌مطیعی درباره آرزویی صحبت کرد که با فیلم «نقش نگار» به تحقق رسید. او گفت:‌ «آرزو داشتم پدرم را روی پرده سینِما ببینم. آقای عطشانی بازی در فیلم «نقش نگار» را پیشنهاد داد و من می‌خواستم به آرزویم برسم. در دورانی که فیلم توقیف شد پرویز پرستویی بسیار کمک کرد و مردانه پشت پدرم ایستاد. حجت‌الله ایوبی هم بسیار به ما کمک کرد و من به آرزویم رسیدم. یک بار پدرم را بردم و عکسش را بر سردر سینِما نشانش دادم و او از شادی بغض کرد.»

انتقاد از صداوسیما بخش دیگری از صحبت‌های فرزند ناصر ملک‌مطیعی بود. او در این باره گفت: «وقتی پدرم زنده بود، صداوسیما نگذاشت تصویرش پخش شود، حال سؤال من این است که چرا تصویرش را همراه با خبر مرگ او در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌کنند؟ چرا تصویر یک هنرمند پس از مرگش از تلویزیون پخش می‌شود اما در زمان حیات در حالی که دوست دارد تصویرش پخش شود، این اتفاق نمی‌افتد؟»

حجت‌الاسلام آهنگران در پایان این بخش از مراسم نماز را بر پیکر ملک‌مطیعی خواند و در ادامه پیکر این بازیگر فقید با حضور پرشور مردم راهی قطعه هنرمندان بهشت زهرا شد.

عکس‌ها: ایلنا و ایسنا

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    156 4
    واقعا ایشون ماندگار هستن و ماندگار می موننننن
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    256 4
    دیگه سکوت بسه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    222 7
    صدا و سیمای میلی.
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    175 5
    همیشه یه الکی می گن اون بالایی نذاشت خیال همه راحت بشه و همه بترسن و چیزی نگن
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    126 4
    خیلی دلم گرفت
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    204 7
    مدیریت صدا و سیما اصلا با میل و خواسته مردم همراه نیست
    • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
      35 2
      دیگه از همه چی دارم نومید می شم
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    این آقای پرستویی عادت کرده با حرفهای احساسی خودش ،فقط کینه های خودشو خالی کنه.برادر من از کسی انتقاد داری چرا به هر بهانه ای بهش حمله میکنی.واقعا به مهران مدیری چه ربطی داره.باز دم مهران مدیری گرم که این جسارتو داشت که تو این شرایط که خیلیا از مجریا برای حفظ برنامشون بدون اجازه مدیران تلوزیون آب هم نمیخورن ،از مرحوم ملک مطیعی دعوت کرد تا شاید فرجی بشه.
    • بی نام AT ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
      85 10
      دعوت خالی بدرد نمیخوره ایشون بعد از اون جریان یک اعتراض هم به صداوسیما نکرد و صداش هم درنیومد که برنامش رو بتونه ادامه بده آرش ظلی پور هم همینطور
    • کاوه IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
      8 17
      حالت خوبه ..مهران مدیری کجای حرف جناب پرستویی بود وومیخوای بحث اون بالایی را به یک جای دیگه هدایت کنی مثلا
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
      62 7
      جناب بی نام 12:35 کدوم احساسی؟ ... مهران مدیری اگه خیلی مرد بود قید صدا و سیما رو میزد و میگفت چه کسی باعث شده برنامه پخش نشه، ولی صد حیف که به خاطر اینکه اونم از این تریبون محرومش نکنن هیچ حرفی نزد و الانم داره واسه برره 2 نقشه می ریزه، شمام بهتره بیدار شی دوست عزیز، اره دیگه کیارستمی که بد بود، قادری بد، ملک مطیعی بد، وثوقی بد و کلی بزرگ دیگه همه بدن شما خوبین لابد حاتمی کیا خوبه
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    94 60
    آن بالایی کسی است که امثال شما جیره خوارش هستید
  • بی نام EU ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    91 4
    قطعه هنرمندان جای این عزیزانه. ولی متاسفانه یه سری هنرمندنما که هنرمندهای واقعی رو ممنوع الکار کرده بودن هم تو همین قطعه دفن شدن.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    39 1
    ما فکر می کنیم جهاد در راه خدا فقط اسلحه به دست گرفتنه در صورتیکه اعتراض به پایمال شدن حق انسان نیز جهاد در راه خداست.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    58 1
    خبرآنلاين به وجدان ات قسم يه گزارش هم بنويس از متوليان ممنوع الكاري امثال ملك مطيعي در دهه شصت از ميرحسين موسوي تا مخملباف و انوار و بهشتي و خاتمي و روزنامه كيهان اش در اون سال ها، حافظه تاريخي ملت فراموشكاره مي ترسم روزي هم حسين شريعتمداري سمبل روشنفكري و آزادي باشه مثل آقاياني كه نام بردم
  • محمد جواد EU ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    39 1
    یادمون نره کدوم عقده و مسلک و دسته و حزبی برای اولین بار این عزیزان را سانسور کرد کسانی که امروز مدعی آزادی و دموکرلسی و گفتگو هستند در روزگار پرتلاطم انقلاب چه بدعتها گذاشتند و امروز مدعی هم هستند
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    32 4
    آقای پرستویی چه خوبه که شما یه چیزایی رو می گید ممنونیم ازتون
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    76 3
    خدا حفظ کنه آقای پرستویی رو
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    0 105
    آقا دعوا نکنیم مرد رفت پی کارش
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    36 0
    خبر از داغ دل ما می گویی
  • بی نام DE ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    17 19
    بیچاره مهران مدیری، مرغ عروسی و عزا.... آخه برادرم اینکه پخش نکردند جرم مدیری ست یا اون سانسورچی؟ ایراد مدیری ست یا اونی که نذاشت برنامه پخش بشه؟ باز دم مدیری گرم که از داش فرمون قصه ما دعوت کرد و غصه ابدی برای ما و ننگ ابدی برای آنهایی ماند که نذاشتن پخش بشه
  • امین RO ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    97 4
    صدا و سیما غیر مردمی ترین نهاد کشوره
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
      5 48
      شما لطف کن از طرف مردم حرف نزن.من یکی راضی نیستم
  • محسن تهرانی A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    84 1
    با پول بیت المال خیانت میکنه صدا و سیما
  • کاوه IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    29 2
    یعنی کیه ؟؟؟
  • بی نام GB ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    65 4
    درود بر استاد پرستویی
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    10 48
    اون بالایی همونه که تورو به اینجا رسونده همونه که شما تو فیلم های سفارشیشون بازی میکنی ....
  • ایرانی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    54 1
    اون بالائی هر شخصی هست نمیتونه این هنرمندان واقعی رو از مردم بگیره و جداشون کنه،خواهند دید که مردم چطور این هنرمندان عزیز رو دوست دارند،نمونه این موارد مرحوم فردین و الان ناصر ملک طیعی،روحشان شاد.
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    13 65
    پرستویی یکی به میخ یکی به نعل.عین دولت محبوبش
    • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
      10 24
      احسنت یه حزب بادی واقعیه ایشون
  • بی نام DE ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    29 2
    یعنی شما نمی دونی که حساسیت ها روی صدا و سیما چطوریه
  • هادی A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    41 2
    سلام میدونم که جرات نشر مطلبم رو ندارید چون به ضرر خودتون و اصلاح طلبان هست من نه از اصلاحاتی خوشم میاد نه از اصولگرا.تو همین سایت خودتون سال ۹۲با جناب معادی خواه مصاحبه کردید ایشون وزیر فرهنگ دهه ۶۰هست ایشون گفت مهدی کلهر به دستور میر حسین موسوی کسانی مثل ملک مطیعی رو ممنوع التصویر کرد بعد هم محبوب اصلاح طلبان جناب سید محمد خاتمی بر این مساله اصرار کرد ایشون همه کاره کیهان در اوایل ۶۰ بود خاطرات انوری و بهشتی رو نشر بدید جناب مخبلباف هم فریاد واسلاما سر داده بود همین استاد مسیح مهاجری هم همراهی کرده بود اینها رو نشر بدید ...
    • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
      17 1
      احسنت به شما که مخالف چنین برخوردهایی هستید. پس الان که قدرت دست شماست کاری کنید که بهروز وثوقی بتونه برگرده وطنش
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    6 50
    پرویز پرستویی خیلی وقته از چشم افتاده ادم جوگیر
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    38 2
    این کشور صاحب زیاد داره کدوم یکی؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    6 64
    خدا رحمتش کنه ولی سینمای قبل انقلاب فاسد بود و یه عده هنرمندانش هم متاسفانه......
    • بی نام AT ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
      28 2
      الان پاکه؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    33 2
    یعنی فهمش انقدر سخته که اگر مردم رو از چیزی منع کرد حریص تر میشن
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    30 2
    یعنی شما مدیران و مسوولان صدا و سیما را نمی شناسید؟
  • بی نام RU ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    8 7
    اولین سوال این است که از کجا معلوم مهران مدیری از پخش آن قسمت دفاع نکرده؟ مطمئناً دفاع کرده اما مدیری هم قدرتی دارد و صداوسیما این چنین نیست که هر چه مدیری بگوید، آنها بپذیرند و پخش کنند. عوامل برنامه دورهمی به واسطه ی حضور ناصر ملک مطیعی در برنامه من و شما از رفع ممنوعیت او باخبر شده و از او برای برنامه شب یلدا دعوت کرده اند یعنی از مهمانی که می دانستند ممنوعیتش برطرف شده.
  • بی نام RU ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    6 4
    بعد از ظهر همان شبی که قرار بود برنامه دورهمی مهران مدیری پخش شود، همان برنامه ی من و شما هم با اجرای آرش ظلی پور از شبکه شما پخش شد که مهمان آن برنامه هم آقای ملک مطیعی بودند اتفاقا در همان برنامه که از قبل ضبط شده بود خود جناب پرستویی هم تلفنی ارتباط برقرار کرده و در مورد جناب ملک مطیعی عزیز صحبت کرده بودند. اما این برنامه که قبلا تبلیغات وسیعی برایش شده بود در همان دقایق اولیه قطع شد و طبیعت پخش شد و زیرنویس شد که نقص فنی پیش آمده پس نکته ی اول اینکه این دورهمی نبود که به جایش طبیعت پخش شد بلکه طبیعت به جای همان برنامه ای پخش شد که جناب پرستویی در آن مشارکت کرده بودند. اتفاقاً شبکه نسیم از همان ابتدا به جای آن قسمت از دورهمی، قسمتی دیگر را روانه آنتن کرد و ما از ابتدا طبیعتی ندیدیم.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      1 5
      بازی والیبال ایران و ژاپن چند چند شد؟
  • بی نام RU ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    7 13
    شما جناب پرستویی آن طبیعتی که دیدید را به جای همان برنامه آقای ظلی پور و خودتان دیدید. نکته دوم اینکه آقای پرستویی رفاقتی یا به هر حال معاشرتی با جناب قندی تهیه کننده ی برنامه من و شما دارد که آرش ظلی پور مجری آن است... آقای پرستویی چرا از رفیق خودتان انتقاد نکردید؟ چرا فقط مهران مدیری؟ چون او محبوب است؟ به نظر شما زیادی محبوب است؟ لازم می دانید به سبک مدیران دهه ی شصت کمی این محبوبیت را تعدیل کنید؟
  • بی نام RU ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    10 18
    دور از جان ایشان اما اگر روزی مهران مدیری ها میان ما نباشند حتما کسانی هستند که در جمع سخنرانی کنند و بگویند چه عذابی که از خودی ها ندید و این خودیِ شکنجه گر دقیقاً شمایید جناب پرستویی که امروز خیال داشتید بر سر جنازه ی هنرمندی بزرگ، عزت و آبروی هنرمندی دیگر را ببرید. از احساسات عزاداران استفاده کنید برای تخریب یکی دیگر و تعجبم از این است که در پایان گفتید ما هنرمندان باید پشت هم بایستیم چه حمایتی مسلمان؟ تو خود با همکار هنرمندت چه کردی؟ مگر مهران مدیری مسئولیت پخش را در صداوسیما دارد؟ مگر شما با صداوسیما کار نکرده اید؟ مگر ساز و کارش را نمی دانید؟ حتماً می دانید و عجیب است که وقتی پرکار بودید نامی از ناصر ملک مطیعی ها بر زبان نمی آوردید اما این را برای دیگران وظیفه میدانید.منصف باش مرد
    • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      1 6
      نتیجه فینال لیگ قهرمانان اروپا چی شد؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    4 5
    پاسخ در تاریخ دهه شصت آمده است: آقایان سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی و مخلباف
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    4 0
    اگر می خواستید می تونستید ناصر خان رو به سینما برگردونید