کاربران خبرآنلاین دربارۀ خاشقچی چه نوشتند؟

جمال قاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی از روز دوم اکتبر (10 مهرماه) به محل ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول مراجعه کرد؛ ورودی که خروجی نداشت و به گفته برخی منابع منتقد سرشناس سعودی به شکل وحشیانه‌ای به قتل رسید.

به گزارش خبرآنلاین پس از انتشار خبر نظر شما درباره این عکس چیست؟/ جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی، کاربران خبرآنلاین واکنشها متفاوتی به این خبر داشتند.

کاربران خبرآنلاین از نقد شخصیت محمد بن سلمان گرفته تا به روابط امریکای ترامپ و عربستان و همچنین نقش ترکیه اشاره کرده اند. همچنین اشاره به تفکرات جمال خاشقچی و اینکه آیا او فعال حقوق بشری بوده است یا نه در نظرات کاربران دیده می شود.

کاربر بی نامی نوشته است: «چهره واقعی مدافعان حقوق بشر و بن سلمان رو برای کل دنیا روشن کرد»


جمال خاشقچی

این نظر واکنشهای متفاوتی را از سوی کاربران به دنبال داشت. محمد در پاسخ نوشته است: «این شخص اصلا هم جزو مدافعان حقوق بشر نیست ... جهت اطلاع این شخص یکی از اعضای سابق القاعده هست و بعد از حمله آل سعود به یمن پیام تشکری برای شخص محمد بن سلمان ارسال کرد و براش آرزوی موفقیت کرد و از اون خواهش کرد به ایران هم حمله کنه جهت اطلاع بیشتر میتونید یه سرچ ساده بکنید اگر این شخصیت مدافع حقوق بشر هست فاتحه حقوق بشر رو باید خوند.»

رضا هم نوشته است: « با پول میشه همه کاری کرد. سعودی ها هم نفت را دارن. روزنامه نگارا هم که از هر نظر امنیت ندارن نه جانی و نه مالی و دیواری کوتاه تر از دیوار آنها نیست...»

رسول هم نوشته است: «تاثیری که مرگش داشت بسیار قوی ترو موثرتر از زنده بودنش داشت، فکر می کنم تا هفته پیش 90 آدما خاشقچی را نمی شناختند ولی با مرگش آل سعود بی آبرو کرد.»

برخی کاربران به نقش و بازی ترکیه و امریکا اشاره کرده و امتیاز گرفتن آنها از عربستان را مهم دانسته اند.
حمید نوشته است: «یک ادم بی اهمیت که به بهونه کشتنش ترکیه و غرب کلی از عربستان باج گرفت و ابزاری شد برای فشار به عربستان.»

کاربر بی نام دیگری نوشت: «به نظر من رسانه های جهانی خیلی این مسئله را بزرگ کردند و قشنگ معلومه که هدفی دارند که می تونه باج خواهی از سعودی از طرف ترکیه و پایین آوردن قیمت نفت توسط آمریکا باشه. اما چیزی برای من جای سوال داره اینه که چرا ما و رسانه های داخلی خیلی به این موضوع پرداختند؟»

بی نام دیگری نوشته است: « نهایتا با معامله پشت پرده ترکیه، آمریکاعربستان ماستمالی میشه میره پی کارش. مگه 5 ساله یمنی ها رو به خاک وخون میکشند کسی صداش در اومده؟؟ دلار ها رو عشق است.»

کاربری به نام «نون» هم نوشته است: «خیلی ناراحت کننده ست . این ترکیه هم معلوم نیست با کی هست با کی نیست . از همه باج میگیره . اون همه آدم راست راست اومدن طرف و کشتن بعد سوار شدن رفتن ؟»

برخی کاربران خبرآنلاین هم واکنشی متفاوت به این خبر نشان داده اند و موضوعات دیگر را که قاعدتا موضوعات داخلی و مشکلات اقتصادی است را مهم تر از پرداختن به چنین اخباری دانسته اند. در این باره یک کاربر بی نام نوشت: « دلار و پراید چند ؟؟؟ چکار عرب دارین. رب گوچه هست تو بازار ؟؟»

علی نوشته است: « واقعاً برای من مهم نیست چه بر سرش اومده.»


52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    21 2
    متاسفانه تمام کشورهای دنیا از این کارها میکنن فقط مشکل عربستان این بود که بلد نبود کارش رو حرفه ای انجام بده و موجب جنجال شد
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    4 0
    من ميدونم اخرشم همه رو گردن ما مياندازن
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    1 4
    از نظر دولت مقصر احمدی نژاد