به دنبال بهترین‌ها هستیم

اینجا اولین نمایشگاه کار ایران است، رویدادی که در آن سازمان‌ها با موقعیت‌های شغلی خود حاضر شده‌اند تا با کارجویان ملاقات کنند. این رویداد از امروز تا ۵ اسفند در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

این روزها برای جذب نیروی کار کانال‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می‌توان رزومه افراد را جمع‌آوری و استعدادشان را در مشاغل مختلف شناسایی ‌کرد. یکی از کانال‌های مرجع، معتبر و مورد استفاده در دنیا نمایشگاه‌های کار هستند. بنابراین حضور در این نمایشگاه‌ها برای کارشناسان منابع انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است. در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه کار ایران پای صحبت‌های علی قاسم‌خانی، مدیر منابع‌انسانی اسنپ، نشستیم و با او از اهمیت برگزاری این رویداد پرسیدیم.

 علی قاسم‌خانی

قاسم‌خانی در پاسخ به اینکه چه خبر از نمایشگاه کار ایران، گفت: «بسیاری از شرکت‌های بزرگ ایران در این نمایشگاه حضور دارند. در عین حال پتانسیل بسیار بالایی برای جذب استعدادهای برتر وجود دارد. در بین مراجعه‌کنندگان این نمایشگاه‌ها افراد مختلفی مشاهده می‌شوند. وقتی با آنها حرف می‌زنیم کاملا متوجه می‌شویم که چقدر مشتاق، با انگیزه و با استعداد هستند و اینکه چقدر به آنها برای ایجاد مزیت‌های رقابتی‌مان نیاز داریم. تاکید ما در اسنپ بر این است که مزیت‌های رقابتی ما وام‌دار حضور همین استعدادها در نیروی کار اسنپ است.»

مدیر منابع انسانی اسنپ در پاسخ به اینکه انگیزه اصلی این سامانه از حضور در نمایشگاه کار ایران تنها حضور در بین شرکت‌های بزرگ بوده و یا واقعا در پی جذب نیرو است، توضیح داد: «قطعا جایگاه اسنپ در کنار برندهای بزرگ است، در عین حال اگر نگاهی به آمار جذب نیروی اسنپ در سال گذشته داشته باشید متوجه می‌شوید که اسنپ به صورت ماهانه میانگین ۵۰ نفر جذب نیرو دارد و ریزش نیروهای جذب‌شده در آن به صورت ماهانه زیر ۲ درصد است. اکنون بیش از ۹۰۰ نفر به صورت تمام‌وقت در اسنپ مشغول به کار هستند. ما می‌توانیم در نمایشگاه کار ایران بی‌واسطه به نیروی متقاضی کار دسترسی داشته باشیم و به نظر من برگزاری چنین رویدادهایی فرصت بسیار مناسبی برای اسنپ خواهد بود.»

علی قاسم‌خانی روند جذب نیرو در اسنپ را مستمر خواند و ادامه داد: «از آنجایی که اسنپ به طور دائم در حال گسترش فعالیت‌هایش به شهرهای مختلف است، روند جذب نیرو در این سازمان ادامه دارد. افزایش حجم کار اسنپ در همه بخش‌ها تاثیر می‌گذارد و نیاز به نیروی کار را بیشتر می‌کند.»

قاسم‌خانی درباره این موضوع که اسنپ برای ورود به هر شهر از تهران جذب نیرو می‌کند یا در خود آن شهر به دنبال نیروی متخصص می‌گردد، توضیح داد: «سیاست کار ما به این صورت است که نیروهای هر شهر را از مردم بومی همان شهر جذب کنیم. یکی از رسالت‌های اصلی اسنپ این است که بتوانیم در هر شهر اشتغال‌زایی داشته باشیم. فرصت شغلی هر شهر متعلق به همان شهر است و باید از ظرفیت‌ها و نیروهای خودشان استفاده کنیم. گروه فنی و مرکز تماس اسنپ به طور مشخص در تهران کار می‌کنند ولی در سایر بخش‌ها در هر شهر نمایندگانی برای فعالیت‌های خاص همان شهر داریم.»

مدیر منابع انسانی اسنپ درباره افرادی که اولویت کار در این سامانه را دارند گفت: «ما تمامی رزومه‌های متقاضی کار در اسنپ را جمع‌آوری می‌کنیم و برنامه‌مان این است که استخری از رزومه داشته باشیم تا به محض نیاز به یک متخصص خاص به راحتی بتوانیم به آن دسترسی پیدا کنیم.»

او در ادامه درباره استقبال از غرفه اسنپ در نمایشگاه کار ایران افزود: «تا اینجای کار از غرفه اسنپ استقبال راضی‌کننده و خوبی شده و اغلب مراجعه‌کنندگان ما برند اسنپ را دوست دارند و به زبان می‌آورند که کار کردن در این برند برایشان جذاب است.»

قاسم‌خانی نظر مراجعه‌کنندگان به غرفه اسنپ را چنین توصیف کرد: «کاملا هیجان‌زده هستند و اغلب می‌گویند که ما واقعا دوست داریم در اسنپ کار کنیم و پیگیر می‌شوند که آیا رزومه‌شان واقعا بررسی می‌شود یا خیر. برخی هم هستند که می‌آیند و از ما می‌پرسند که در اسنپ چه کارهایی می‌توانند انجام دهند و وقتی به آنها می‌گوییم که اسنپ در این بخش‌ها به فردی مثل شما نیاز دارد نشان می‌دهند که چقدر مشتاق همکاری با این برند هستند.»

او در پایان درباره علت محبوبیت اسنپ در بین جوانان جویای کار گفت: «نام اسنپ به یک برند مطرح تبدیل شده است و خیلی از افراد متخصص و با استعداد دوست دارند در یک برند مطرح کار و کسب تجربه کنند و باور دارند فعالیت در اسنپ می‌تواند برای آنها رزومه کاری و تجربه بسیار خوبی باشد. نکته دیگر به بحث بازار رقابتی برمی‌گردد. اسنپ همیشه سعی کرده بازار را در دست داشته باشد و با ایجاد مزیت‌های رقابتی تا حد زیادی به این ممکن دست پیدا کرده است. در واقع کسانی که در اسنپ کار می‌کنند درآمد، آینده شغلی، فرصت کسب تجربه‌های فوق العاده در یک فضای گرم و صمیمی و همچنین یک رزومه درخشان خواهند داشت. همه این موارد باعث می‌شود تا همیشه برای رویدادهای این چنینی استقبال گرم و خوبی از اسنپ شود و عده زیادی مشتاق پیوستن به خانواده اسنپ باشند که این باعث افتخار ماست.»

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757041