با حضور وزیر اقتصاد و دارایی افتتاح ۳ پروژه اقتصادی و اداری در استان سمنان

مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در سفری یک‌روزه، برای افتتاح از سه طرح اقتصادی و اداری و بازدید از یک پروژه وارد استان سمنان شد که گزارش کامل سفر به شرح زیر است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین وزیر اقتصاد و دارایی کابینه دوازدهم صبح سه‌شنبه در ششمین روز از دهه فجر به منظور شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی و بازدید و بهره برداری از چند طرح عمرانی و صنعتی وارد استان سمنان شد و در میدان قومس مرکز استان، مورد استقبال استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.
کرباسیان قرار است در این سفر از خط تولید یک واحد تولید خودرو بازدید کند.
وی همچنین سامانه دادور و فیبر نوری خانگی استان سمنان، واحد تولید مینی‌بوس و ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان را نیز افتتاح خواهد کرد.
حضور در نشست اقتصاد مقاومتی و شرکت در برنامه تلویزیونی از دیگر برنامه‌های کرباسیان است.
وی سال گذشته و زمانی که در سمت ریاست گمرک کشور حضور داشت نیز به استان سمنان سفر کرد.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.

»وزیر اقتصاد و دارایی با حضور در گلزار شهدا به مقام شهدای استان سمنان ادای احترام کرد
مسعود کرباسیان در بدو ورود به استان سمنان برای افتتاح سه طرح و بازدید از یک پروژه اقتصادی، در گلزار شهدای سمنان واقع در امامزاده یحیی(ع) حضور پیدا کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان:
وزیر اقتصاد و دارایی صبح سه‌شنبه با حضور در گلزار شهدای سمنان واقع در امامزاده یحیی(ع)، سفر یک‌روزه خود را برای افتتاح سه طرح اقتصادی واداری و بازدید از یک پروژه خودروسازی آغاز کرد.
در این مراسم استاندار سمنان و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان شهرستانی و استانی نیز حضور داشتند.
سید شهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان در حاشیه این مراسم ضمن اشاره به وجود سه هزار شهید دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در استان، گفت: مردم این دیار با فرهنگ شهادت و ایثار بیگانه نیستند و این از لحاظ تعداد شهید به جمعیت رتبه سوم کشوری را دارند لیکن خدمت‌رسانی به این مردم قدرشناس و همیشه درصحنه افتخاری برای مسئولان است.
وی افزود: در دهه فجر سال جاری ۴۶۱پروژه با اعتبار ۳۱۲میلیارد تومان در بخش‌های مختلف عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری رسید و برای ۳۴۸ نفر اشتغالزایی شد که روند افتتاح پروژه‌ها تا پایان دهه فجر ادامه دارد.
استاندار سمنان همچنین خواستار انتقال فرهنگ شهادت در بین نسل جوان شد و تأکید کرد: دشمنان همیشه در تلاش هستند تا بین آرمان‌های انقلاب اسلامی و نسل جوان فاصله بیندازند اما به برکت انقلاب اسلامی همواره در این توطئه‌ها ناکام بوده‌اند.

»با حضور وزیر اقتصاد و دارایی سامانه دادور و فیبر نوری خانگی استان سمنان افتتاح شد
طی مراسمی با حضور کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی دولت دوازدهم، سامانه دادور و فیبر نوری خانگی استان سمنان به‌طور متمرکز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان:
وزیر اقتصاد و دارایی کابینه دوازدهم در نخستین برنامه کاری خود پس از ورود به استان سمنان در رأس هیئتی، با حضور در استانداری سمنان در آیین افتتاح سامانه دادور و فیبر نوری خانگی استان، شرکت کرد.
در این مراسم که با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی به میزبانی استانداری سمنان برگزار شد، از سامانه دادور رونمایی شد.
سامانه دادور یا سامانه دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب‌وکار، از سوی وزارت اقتصاد و دارایی تاکنون در برخی استان‌ها مانند آذربایجان شرقی و البرز افتتاح‌شده و وظیفه تسهیل در فضای کسب‌وکار و اعطای مجوزهای این حوزه را دارد.
این سامانه در کنار سامانه‌های یاور و سام باهدف تسریع و تسهیل صدور مجوزهای کاری و باهدف اشتغالزایی و انگیزه بخشی به فعالان کسب‌ وکار از امروز در استان سمنان رسماً به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار سمنان در حاشیه این مراسم بابیان اینکه آموزش‌های لازم برای کاربری سامانه دادور در استان صورت گرفته است، گفت: این سامانه می‌تواند پاسخگوی مشکلات دریافت مجوزهای کسب و کار باشد.
سید شهاب‌الدین چاوشی بیان کرد: طبق قانون، ازاین پس شکایاتی که در سامانه دادور کشور ثبت می‌شود به سه بخش تقسیم‌شده که یک بخش آن به استان سمنان می‌آید و مدیران مربوطه باید طی هفت روزبه این شکایات پاسخ دهند که این امر قطعاً تسریع درروند اشتغال‌زایی را به همراه دارد.
در این مراسم همچنین فیبر نوری خانگی استان سمنان که از سال ۹۲ تاکنون در حال نصب است، با حضور وزیر اقتصاد راه‌اندازی شد، این سامانه امکان استفاده بهتر و باکیفیت‌تر از شبکه ارتباطات و اطلاعات را به کاربران می‌دهد.

»استاندار سمنان:اجرای طرح دادور مناسب‌ترین ایده در راستای تحقق دولت الکترونیک است
سید شهاب الدین چاوشی با بیان اینکه اجرای طرح دادور مناسب‌ترین ایده در راستای تحقق دولت الکترونیک است، گفت: با اجرای این طرح نگرانی های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری برطرف می شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان:
استاندار سمنان در آئین رونمایی از سامانه دادور استان سمنان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی به میزبانی استانداری با بیان اینکه اجرای طرح دادور مناسب‌ترین ایده در راستای تحقق دولت الکترونیک است، ابراز داشت: یکی از نگرانی‌های بخش خصوصی درگیر شدن سرمایه‌گذاران در پیچ ‌وخم های اداری به شمار می‌رود که با اجرای این طرح این نگرانی‌ها برطرف می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز نیاز مبرم به کارآمدی دستگاه‌های مختلف در پیشبرد اهداف دولت و نظام‌ داریم، افزود: بعد از ۴۰ سال مردم منتظر دیدن نتایج کار مسئولان کشورند که با توسعه و اجرای این طرح علاوه بر شفاف‌سازی فعالیت‌ها می‌توانیم شاهد توسعه دولت الکترونیک نیز باشیم.
استاندار سمنان ضمن بیان اینکه با راه اندازی این سامانه به بیش از سه هزار فرآیند مربوط به سرمایه گذاری در سطح ملی و استانی پاسخ داده می شود، ابراز داشت: این طرح به صورت نمونه در استان اجرا شده که روند طولانی پاسخ به استعلام های مربوط به سرمایه گذاری را در راه اندازی این سامانه به طور چشمگیری کاهش می دهد.
چاوشی با بیان اینکه در سامانه دادور اصلاح فرآیندهای پاسخ دهی به استعلام ها شفاف سازی می شود، اضافه کرد: در مرحله نخست سامانه دادور لیست نمایندگان دستگاه های اجرایی صادر کننده به امور اقتصادی و دارایی معرفی خواهد شد.

»وزیر امور اقتصاد و دارایی:طرح دادور رفع کننده موانع سرمایه‌گذاری در کشور است

مسعود کرباسیان در آئین رونمایی از سامانه دادور استان طرح دادور رفع کننده موانع سرمایه‌گذاری در کشور است، گفت: اجرای طرح دادور نمونه ای از طرح اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان:
وزیر امور اقتصادی و دارایی در آئین رونمایی از سامانه دادور استان سمنان به میزبانی استانداری بابیان اینکه این طرح رفع کننده موانع سرمایه‌گذاری در کشور است، ابراز داشت: با اجرای این طرح علاوه بر رونق کسب‌وکار در ایران شعار سال نیز به عینیت می‌رسد.
وی بابیان اینکه یکی از گلوگاه‌ها برای فعالان اقتصادی کاغذبازی‌های در نظام اداری است، افزود: در فضای کسب‌وکار فعلی در کشور درگیر شدن با سیستم‌های نظام اداری زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و سرمایه‌گذاری‌ها را با مشکل مواجه می‌کند لذا اجرای طرح دادور این رویه را بهبود می‌بخشد.
کرباسیان با بیان اینکه طرح دادور موانع سرمایه‌گذاری در کشور را به حداقل کاهش می‌دهد، ابراز داشت: این وزارتخانه خود را مکلف به اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور می‌داند و رونمایی طرح دادور نمونه‌ای از اجرای این طرح مهم ملی است.
ایشان با بیان اینکه فعالان اقتصادی باید از فرصت پیش رو در طرح دادور استفاده کنند، تصریح کرد: درگاه کسب مجوز برای راه‌اندازی واحد تولیدی و صنعتی، باید از یک سامانه صورت گیرد و سامانه دادور در درازمدت به افزایش اشتغال در کشور کمک می کند.
وی افزود: استان سمنان از جوانب مختلف برای مسئولان کشوری حائز اهمیت است و باید بیش ‌از پیش برای رفع مشکلات آن اقدام کرد.

»با حضور وزیر اقتصاد و دارایی ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان افتتاح شد
مراسم افتتاح ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان و همچنین آئین تودیع و معارفه رئیس این سازمان با حضور کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی و مسئولان ارشد استانی برگزار شد.
به گزارش روا بط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان:
مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه سفر یک ‌روزه خود به استان سمنان، صبح سه‌شنبه با حضور در ساختمان جدید التاسیس مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان، این مجموعه را افتتاح کرد.
ساختمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی سمنان با هزینه اعتبار بیش از هفت میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: بالغ بر دو میلیارد ریال از اعتبار ساخت این طرح از محل اعتبارات ملی و پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای افتتاح آن تامین شده است.
نادر مالکی خاطرنشان کرد: این ساختمان با چهار هزار متر مربع زیر بنا احداث شده و کلنگ ساخت این طرح در سال ۱۳۸۳ زده شد.
در این مراسم که با حضور اربابی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شده همچنین از زحمات طاهری رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان تجلیل و نادر مالکی به عنوان رئیس جدید این سازمان معارفه می شود.

»با حضور وزیر اقتصاد؛خط تولید مینی بوس در سمنان افتتاح شد

با حضور مسعود کرباسیان و هیئت همراه و با حضور استاندار سمنان و دیگر مسئولان، یک واحد تولید مینی‌بوس در سمنان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان :
مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان سمنان، با حضور در شهرک صنعتی سمنان، در آیین افتتاح واحد تولید مینی بوس در این شهرک حضور یافت.
در این مراسم، استاندار سمنان، معاونان وزارت اقتصاد و دارایی و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی، کرباسیان را همراهی کردند.
این کارخانه تولید مینی بوس با سرمایه گذاری اولیه یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع درفاز اول قرار است ماهانه ۱۰۰ دستگاه مینی بوس شهری و بین شهری با استاندارد روز اروپا تولید کند.
با راه اندازی این خط برای بیش از ۷۰ نفر اشتغالزایی شد و این واحد صنعتی براساس نیاز بازار توانایی تولید ۵۰۰ تا یک‌هزار مینی بوس در سال را دارد.
وزیر اقتصاد و دارایی کابینه دوازدهم پیش از این در مراسم افتتاح سامانه دادور، فیبر نوری و ساختمان مدیریت وبرنامه ریزی استان سمنان نیز حضور یافت، وی همچنین لحظاتی پیش از یک واحد تولید خودرو در سمنان نیز بازدید کرد.
حضور در نشست اقتصاد مقاومتی و شرکت در برنامه تلویزیونی از دیگر برنامه‌های کرباسیان است.
در دهه فجر سال جاری ۴۶۱پروژه با اعتبار ۳۱۲میلیارد تومان در بخش‌های مختلف عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری می رسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =