۰ نفر
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷

در کسب و کارهای نوپا شکست اتفاق بسیار رایجی ست؛ اما چرا به شکست هایمان توجه کافی نمی کنیم؟ آیا صاحبان این کسب وکارها خودآزار هستند که از شکست های خود درس نمی گیرند؟

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان ان مانی، پاسخ سئوال های اشاره شده، قطعا منفی است، اما در محیط کسب وکارهای نوپا این باور عام وجود دارد که برای موفقیت های بزرگ ریسک پذیری امری لازم است و خطر کردن هم بسیاری اوقات با شکست همراه است.

لغزش های ما نه تنها اجتناب ناپذیر نیستند، بلکه در مواقعی می توانند مفید هم باشند. شکست آموزگاری بزرگ و میان بری است برای آموختن درس هایی که به کار راه انداختن کسب وکارهای نوپا می آید. با اینکه بسیاری معتقدند که بدون تجربۀ شکست انسان نمی تواند واقعا نوآوری را تجربه کند، اما قسمت دوم این باور عام در مورد کسب وکارهای نوپا چندان محل اجماع همگانی نیست.

این واقعا خوب و حتی خواستنی است که کسی از شکستش چیزی بیاموزد، چون اگر آدم شکست بخورد و بعد از این شکست هیچ چیزی به تجربیاتش اضافه نشود همه جوره بازنده خواهد بود. اما برخی آدم های بدبین هم بر این عقیده اند که ما قضیۀ درس گرفتن از شکستها را زیادی جدی گرفته ایم.

استفادە محدود شکست

جیسن فراید، نویسنده و یکی از موسسان شرکت «بسکمپ» جزو کسانی است که چندان هم با آموزە مثبت بودن شکست موافق نیست.

 او در جایی می نویسد:«من این باور فرهنگی را که شکست منبعی مهم برای آموختن درس های بزرگ است را نمی فهمم. شما از شکست هاتان چه آموخته اید؟ متوجه شده اید که چه کاری را نباید کرد و دوباره آن را تکرار نخواهید کرد. اما هنوز به اندازە قبل مستعد هستید تا دفعۀ بعد اشتباه متفاوتی را مرتکب شوید. شما متوجه شده اید که چه کاری اشتباه است اما هنوز نمی دانید کار درست چیست. این چندان هم درس بزرگی نیست.»

 به جای اینکه با حالتی وسواس گونه به دنبال واکاوی شکست هاتان باشید بهتر است به این فکر کنید که چه کاری برای موفقیت کارساز است نه اینکه برای جلوگیری از شکست چه کاری نباید کرد.

 فراید توصیه می کند «بیشتر وقت تان را برای مطالعه بر روی موفقیت هاتان صرف کنید. چه کارهایی را درست انجام داده اید؟ چه عملی از سوی شما کارساز بوده است؟ چرا کارساز بوده؟ چطور می توان آن را تکرار کرد؟

اما آیا روش فراید در عمل هم جواب می دهد؟ بله، چون اخیرا شرکتی تصمیم گرفت از روش فراید در تمرکز بر روی موفقیت ها به جای شکست ها استفاده کند. جیمی دالی، مدیر شرکت تین شرکت می گوید به این نتیجه رسیده که روش فراید در عمل جواب می دهد.

او گفته است:«ما داریم به جای شکست ها موفقیت هایمان را تحلیل می کنیم و تجربیات این موفقیتها را در پروژه های بعدی به کار می گیریم و نتایج تحلیل کارشناسان شرکت نشان می دهد که این رویکرد جدید مفید بوده است .پس این راه را ادامه خواهیم داد و سعی می‌کنیم بر مبنای هر موفقیت، موفقیت دیگری بسازیم. این کاری عجیب وغریب نیست اما جواب می دهد.»

منطق اش این است: کاری را که مردم دوست دارند، ادامه بده.

اگر چه هنوز جیم دالی باید منتظر شکست باشد، اما به هر حال آنها این روزها بیشتر موفقیت هایشان را مرور می کنند تا شکست هایشان.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =