۰ نفر
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

آقای جلیسه که به خانه کتاب آمدند، سعی کردند با نوآوری هایی که می کنند، بازوی خوبی برای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به وجود بیاورند و برخی از دغدغه حوزه نشر را حل کنند.

از جمله کارهایی که ایشان کردند، فعالیت هایی بود که منجر به استقبال مردم از فروشگاه های کتاب شد؛ مثل خرید تابستانه و خرید عیدانه و دیگر خریدهایی که تعریف کردند و مردم مستقیما به فروشگاه های کتاب مراجعه می کردند.

به هر حال یکی از حلقه های نشر، فروشگاه های کتاب هستند که معمولا توجه کمتری به آن ها می شود و عمده خریدهای کتاب مردم، از نمایشگاه ها انجام می شود؛ که نمایشگاه ها درست است که کتاب های ناشرین را به فروش می رسانند، اما فروشگاه ها نفعی از نمایشگاه ها نمی برند.

کارهای دیگری که آقای غلامی جلیسه در دوران مدیریت شان کردند، این بود که برخی حوزه های دیگری را در خانه کتاب به وجود آوردند؛ مثلا دفتر حقوقی ایجاد کردند که در کنار کاری که احیانا، صنف به دعاوی و اعتراضات ناشرین رسیدگی می کند، اینجا هم بتواند مشورت حقوقی بدهد و کمک کند تا حقی از ناشر و نویسنده ای، ضایع نشوند.

ایشان در دوران مدیریت خود در خانه کتاب، زیرساخت های خوبی را نیز در حوزه نرم افزاری به وجود آوردند که در واقع دسترسی به اطلاعات کتاب را تا حد زیادی آسان کرد.

به هر حال آقای جلیسه، یک سری مجموعه کارهایی کردند که هم مدیریت خانه کتاب را شفاف می کرد و هم اطلاعات حوزه کتاب را به نحو آسان تری به نمایش می گذاشت؛ همچنین به نوعی به اقتصاد نشر و به حقوق ناشرین کمک کرد و از این جهت زحمات شان قابل تقدیر است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =