۰ نفر
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
هواپیمای سقوط کرده پسابرجامی نبود

در حالی این ابهام ایجاد شده که هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج جزو ای‌تی‌آرهای جدیدی است که وارد آسمان کشور شده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این هواپیما قدیمی بوده و پسابرجامی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ای‌تی‌آر ۷۲ (به انگلیسی: ATR ۷۲) هواپیما دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود.

ای‌تی‌آر ۷۲ نوع تکامل یافته‌ای‌تی‌آر ۴۲ است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد. از این هواپیما معمولا برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری استفاده می‌شود، اما به عنوان هواپیمای اختصاصی (شرکت‌ها یا موسسات)، باری و برای گشت دریایی هم استفاده شده است. مدل‌های مختلفی از این نوع هواپیما تاکنون طراحی شدند و تا ۷۸ نفر گنجایش دارند.

هواپیمای مسافربری تهران یاسوج و از نوع همین هواپیما درحالی صبح امروز در سمیرم اصفهان سقوط کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد این هواپیما در دوره احمدی‌نژاد و در زمان مدیریت علی عابدزاده در شرکت هواپیمایی آسمان خریداری شده است. این هواپیما که دست دوم بوده، در زمان تحریم‌ها به صورت واسطه خریداری شده است.

این در حالی است که ایران‌ایر در دوران پسابرجام هواپیماهای ای‌تی‌آر را به صورت مستقیم از شرکت ای‌تی‌آر خریداری کرده و این هواپیماها نو بوده است.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    0 3
    الان مهمه این مسائل؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    2 1
    هواپیمای پسا برجامی که مال مردم نیست
  • باران A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    2 1
    سلام و عرض تسلیت به همه بازماندگان لطفا اینقدر با انداختن تقصیر گردن هم مساله را لوث نکنید،این من نبودم دستم بود،تقصیر آستینم بوددیگه نخ نما شده وهیچ طرفداری نداره وزراتخانه قبلی خریده،شما چرا ۵سال است استفاده میکنید؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟؟؟؟همه شما را به خدا واگذار میکنم،همه کسانی که بیت المال را میبرند و می خورند و چپاول میکنند
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    1 4
    این هواپیما در دوران خاتمی وارد شد نه احمدی نژاد
  • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    3 0
    بود يا نبود اين هواپيما شد تابوت ٦٦ انسان، قاتل پدر، مادر، خواهر، برادرو دوست و آشنا و بيگانه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    1 0
    والله به پير و به پيغمبر جون اين مردم ذره اي براشون ارزش ندارد وگرنه الان روزي 50 تا 60 نفر يعني باندازه همين هواپيما هر روز در جاده ها کشته ميشوند هيچکس هم ککش نمي گزه فقط دنبال منافع کثيف مالي هستند فرقي هم بين اين دولت و ان دولت نيست