رییس جمهور در پیامی سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران-یاسوج را که منجر به جان باختن عده‌ای از هموطنان عزیز شد، تسلیت گفت.

به گزارش خبرانلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج که منجر به جان باختن عده‏ای از هموطنان عزیز ما شد، باعث تأثر فراوان گردید.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده‌‌های داغدیده، این مصیبت را به ملت ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزدمنّان برای جان باختگان این حادثه، رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و پاداش فراوان الهی مسألت دارم.

لازم است وزیر راه و شهرسازی براساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان؛ ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی های لازم برای خدمات اورژانسی و امدادی توسط دستگاه‌های ذیربط، علل این حادثه را سریعا گزارش نماید و تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار اینگونه رخدادهای ناگوار به عمل آید.

تسلیت عارف و هاشمی‌شاهرودی

درپی سانحه برخورد هواپیما مسافربری تهران - یاسوج به کوه دنا و فوت تعدادی از هموطنانمان، مقامات بلندپایه کشوراین ضایعه را تسلیت گفتند.

آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی نوشت:
انا لله و انا الیه راجعون

سانحه تلخ و غم انگیز سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران-یاسوج و جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان در این سانحه هوایی موجب تالم خاطر اینجانب شد.

این ضایعه تاسف بار را به پیشگاه امام عصر( عج ) ، مقام معظم رهبری، خانواده ها و بازماندگان داغدار آن عزیزان، ملت شریف ایران و مردم خوب و نجیب استان کهگیلویه و بویر احمد تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

امیدوارم با توجه به تکرار گاه به گاه چنین حوادث و سوانح تلخی در کشور، استاندارد سازی ناوگان هوایی کشور و تامین و تجهیز زیرساخت های آن با سرعت هر چه بیشتری در دستور کار قرار گیرد و مسئولان ذی ربط نیز با دقت به بررسی علت وقوع سانحه اخیر پرداخته و نتیجه آن را به مردم نیز ارائه دهند.

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم نیز در پی سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در پیامی نوشت:

انالله و انالیه راجعون
خبر سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج که موجب جانباختن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، بسیار تلخ و دلخراش و باعث داغدار شدن ملت بزرگوار ایران شده است .

متاسفانه سالهاست در ارتباط با نوسازی صنعت هواپیمایی و ایمن سازی سفرهای هوایی تاکید می شود ولی علی‌رغم برخی تلاش‌ها هر از چندگاهی شاهد حوادث ناگوار سوانح هوایی هستیم که احتمالا در این زمینه کوتاهی‌هایی صورت گرفته است .شایسته است در خصوص این حادثه غم انگیز ضمن مسئولیت پذیری در قبال جان هموطنان عزیزمان، با بررسی‌های کارشناسانه پاسخگویی لازم به افکار عمومی درخصوص علت بروز این حادثه صورت بگیرد. مطمئنا در این مسیر مجلس شورای اسلامی به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد.

ضمن عرض تسلیت این مصیبت و ضایعه اسفناک به خانواده‌های داغدار به ویژه مردم شریف استان‌ کهکیلویه و بویراحمد همدردی خود را با بازماندگان اعلام داشته، از درگاه خداوند غفور و رحیم برای جانباختگان غفران الهی مسالت می‌نمایم.
محمدرضا عارف

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =