ایرنا نوشت: رییس مرکز بررسی‎های استراتژیک ریاست جمهوری مباحثه در مسایل سیاسی را در دانشگاه‎ها موثر دانست و گفت: گفت وگوی سیاسی باید جایگزین مناقشه سیاسی شود.

حسام الدین آشنا در مراسم اختتامیه المپیادهای پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) که در تالار آیت الله مهدوی کنی برگزار شد، افزود: هدف از مناقشه سیاسی به دست گرفتن قدرت است ولی در گفت وگوی سیاسی، رسیدن به راه حل های مسائل مهم است.
وی ادامه داد: با فرض براین که فرد قدرت را به دست گرفت، وقتی از وی راهکار حل مسایل پرسیده می شود و به مسایل جدی ورود می یابد، پاسخ های غیر جدی دریافت می کنیم، چرا که فرد بر واقعیات مسلط نیست.
رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اظهارداشت: دولت با برنامه حاکمیت را به دست می گیرد نه با قیافه و خوش سخنی و اگر دولت از قبل برنامه ریزی کرده باشد نوع پاسخگویی به سئوالات متفاوت خواهد بود .
آشنا با یادآوری این که دانشگاه امام صادق (ع) به مثابه مکتب اسلام است، گفت: این دانشگاه دارای سنت ریشه دار آموزش و پژوهشی است.این دانشگاه چهار منبع از جمله مطالعات اسلامی، مطالعات مقایسه ای جهانی، ایران شناسی و ویژگی های حکمرانی در آن و روش شناسی برای تولیدات علمی خود دارد. دانشگاه امام صادق (ع) وظیفه تربیت کادر نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد و از جهتی دیگر باید یک دانشگاه منتقد به وضع موجود باقی بماند و برای تربیت نیرو باید از مسیر شناخت وارد شود .
وی ادامه داد: مرکز استراتژیک ریاست جمهوری از جریان روش شناسی، مسئله شناسی و راه حل شناسی در کشور حمایت می کند نه به علت تعلق خاطری که بنده به دانشگاه امام صادق(ع) دارم بلکه این مسیر را درست می دانم .
رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری تصریح کرد: این مرکز از فعالیت های روش شناسی در همه دانشگاه ها حمایت می کند و امیدوارم این همکاری نتایج روشنی برای کشور داشته باشد.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =