استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش پایه دوازدهم به دوره های تحصیلی این استان با کمبود 700 معلم مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، اقبال عباسی در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: برای رفع این کمبود باید از ظرفیت خالی نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات سایر مراکز شامل غیرانتفاعی و دانشگاه های علمی و کاربردی بهره گیری شود.

وی افزود: تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام با هدف تامین تجهیزات مورد نیاز و رفع بخشی از این کمبود باید در اولویت قرار گیرد.

عباسی تصریح کرد: برگزاری نشستی با خیّرهای مدرسه ساز و هدایت آنان به سمت و سوی تلاش برای حرفه آموزی و همچنین کمک آنان به منظور تجهیز مدارس در کنار مدرسه سازی مورد توجه مسئولان مرتبط باشد.

وی بیان داشت: ارائه حرفه آموزی به دانش آموزان دبیرستانی یکی از بهترین راهکارهای ایجاد شغل در دوران پس از تحصیل آنان محسوب می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: استفاده صحیح دانش آموزان از فضای مجازی یکی از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش است.

وی عنوان داشت: به همین منظور مسئولان آموزش و پرورش موظفند اطلاع رسانی در حوزه فضای مجازی را افزایش دهند تا دانش آموزان در مواقع بیکاری با فرا گرفتن مهارت بتوانند فعالیت های مطلوب تر و مفیدتری انجام دهند.

عباسی اظهار کرد: محدود کردن حوزه های آموزش، سیاست و ورزش برای جوانان مناسب نیست، بلکه بایستی راهکارهای کسب درآمد از این حوزه ها به دانش آموزان آموزش داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: استقرار پایه ۱۲ به دوران تحصیلی دانش آموزان، آموزش و پرورش را با چالش های نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات مواجه خواهد کرد.

بهروز امیدی به تحصیل ۱۹۲ هزار دانش آموز در مدارس دولتی، غیردولتی و بزرگسال چهارمحال و بختیاری اشاره و بیان کرد: از این تعداد ۱۶۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی زیر نظر 10 هزار معلم مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به ورود 6 هزار دانش آموز به پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده ادامه داد: برای این تعداد دانش آموزش 300 کلاس درس و 700 نیروی انسانی نیاز است.

امیدی عنوان کرد: استفاده از ساعات تدریس نیروهای رسمی با اضافه تدریس، ادغام کلاس های کمتر از حدنصاب، خرید خدمات از بخش های غیردولتی، برون سپاری و استفاده از ظرفیت سازمان ها و نهادهای دیگر مهمترین راهکارهای مدیریت و رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در این حوزه محسوب می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =