سفیر ایران در جمع اعضای اتاق ارومیه: قبرس یک حوزه بکر برای تجارت خارجی برای ایران است

رضا زبیب سفیر ایران در قبرس امروز در جمع اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه حضور یافت و فرصت ها و مزایای تجارت با کشور قبرس را تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در ابندای این جلسه حسن انتظار رییس اتاق ارومیه گفت : با توجه به انتخاب اتاق اروميه بعنوان اتاق معين با كشور قبرس و در راستای توسعه روابط دو کشور بزودى یک هیات تجاری از استان به قبرس جهت شروع همکاریهای مشترک اعزام خواهد گردید.

رضا زبیب نیز دز ادامه جلسه گفت: جمهوری اسلامی ایران و قبرس می‌توانند در مسایل اقتصادی روابط خود را گسترش دهند و در این راستا هیات تجاری قبرس اوایل اردیبهشت سال آتی به ایران آمده و هیات تجاری ایرانی نیز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به این کشور اعزام خواهند شد.

وی افزود: مردم قبرس نگاه محترمانه‌ای به مردم ایران دارند و این امر نشات گرفته از تعاملات تاریخی بین دو کشور است همچنین تعاملات سیاسی خوب و دوستانه‌ای بین دو کشور برقرار بوده که این موضوع شرایط مناسبی را برای گسترش روابط اقتصادی ایران و قبرس فراهم آورده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قبرس ادامه داد: با هدف کسب اطلاعات موردنیاز برای سرمایه‌گذاری و فراهم آوردن زمینه سرمایه‌گذاری مشترک، صندوق سرمایه‌گذاری ایران در قبرس ایجاد شده است و تاکنون دو طرح برای سرمایه‌گذاری در ایران تایید شده و دو طرح دیگر در دست بررسی هستند.

زبیب اظهار کرد: قبرس یکی از مراکز مهم مالی اروپا بوده و به عنوان یکی از کشورهای سرمایه‌گذار شناخته می‌شود و بنابر اظهار مسئولین و فعالان اقتصادی این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران و به ویژه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع فعالان اقتصادی آذربایجان غربی عنوان کرد: یکی از فرصت‌های صادرات محصولات قبرس، امکان صادرات سیب به این کشور است که می‌توان رایزنی و تلاش‌های بیشتری را در این زمینه انجام داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قبرس پیشنهاد کرد: جذب سرمایه‌گذار از قبرس جهت راه‌اندازی و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی به ویژه محصول سیب با هدف صادرات به این کشور و یا صادرات محصولات کشاورزی به قبرس و راه‌اندازی صنایع تبدیلی در این کشور با کمک سرمایه‌گذاران قبرسی با هدف صادرات مجدد به کشورهای اروپایی دو راه‌کار برای افزایش صادرات سیب تولیدی آذربایجان غربی است.

زبیب در خصوص مشکلات تجار برای دریافت ویزا، اشاره کرد: رایزنی‌هایی خواهیم کرد تا صدور ویزا برای تجار با سهولت بیشتری انجام گیرد همچنین امکان راه‌اندازی پروازهای مستقیم در صورت بررسی‌های آتی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: فرصت خوبی برای گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بین قبرس و ایران وجود دارد، طبق قوانین اتحادیه اروپا اگر کشورهای عضو این اتحادیه با کشورهای دیگری همکاری تحقیقاتی و پزوهشی داشته باشند از طرف اتحادیه اروپا این طرح‌ها تامین مالی خواهند شد.

در این دیدار دیلمقانیان نائب رییس اول اتاق ارومیه به پتانسیل های تولیدی استان در حوزه تریلی سازی و صنایع ساختمانی ، اسکندری رییس سازمان صنعت،معدن و تجارن ت استان پیشنهاد ایجاد شرکت سرمایه گزاری مشترک و شرکت های تولید مشترک برای دو کشور ، فاتحی رریس کمیسیون صنعت در مورد چگونگی استقاده از فاینانس در پروژه های انرژی نو ، پورسلطانی نائب رییس دوم اتاق ارومیه در خصوص نحوه تاسیس شرکت در قبرس و شرایط بنادر قبرس و تاج الدینی رییس کمیسیون کشاورزی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی سوالات و مباحثی را مطرح نمودند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =