ایرنا نوشت:مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری ایلام بر لزوم معرفی ویژگی های سرمایه گذاری در حوزه پایین دست صنایع پتروشیمی در استان تاکید کرد و گفت: آمادگی داریم از فعالان اقتصادی در این حوزه حمایت کنیم.

حیدر نعمتی شامگاه سه شنبه در اولین نشست کمیته رونق صنایع پایین دستی پتروشیمی، نفت و گاز ایلام اظهار کرد: استان ایلام از ظرفیت و قابلیت بسیار ویژه ای در حوزه نفت و گاز برخوردار است و با توجه به فعالیت پتروشیمی استان باید این ذخایر ارزشمند در راستای توسعه، اشتغال و تولید در بخش صنایع پایین دستی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: یکی از ضروری ترین اقدامات در این حوزه تهیه بسته اقتصادی در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی است تا با اطلاعات دقیق و معرفی مشوق ها به سرمایه گذاران آنها را در این زمینه دعوت به همکاری و سرمایه گذاری کنیم.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری ایلام ادامه داد: کمیته رونق صنایع پایین دستی پتروشیمی با دستور استاندار در استان تشکیل و به صورت مستمر پیگیر ایجاد طرح ها و واحدهای تولیدی این حوزه است تا بتواند از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید استفاده شود.
نعمتی یادآور شد: صنایع پایین دستی پتروشیمی به عنوان صنایع کوچک از اشتغالزایی مولد و تولید بالایی برخوردار و قابلیت صادرات به کشور عراق را دارند و می توان به دلیل دسترسی مواد ارزان قیمت آنها را در استان به راحتی ایجاد کرد.
وی به دسته بندی اطلاعات در زمینه صنایع پتروشیمی پایین دستی که در استان می توانند ایجاد شوند، تاکید کرد و افزود: تهیه این اطلاعات نقش مهمی در راهنمایی و جهت دهی به سرمایه گذاران برای اجرای طرح های مرتبط دارد.
معاون صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: 63 واحد در حوزه صنایع پایین دستی استان ایجاد شده و 69 طرح نیز در این حوزه احصا و مطالعات لازم انجام شده است.
محمد رحیمی اظهار کرد: تولید لوله پلی اتیلن، ظروف یکبار مصرف، ظروف پلاستیکی و ... از جمله واحدهای فعال صنایع پایین دستی پتروشیمی استان ایلام هستند و طرح های مطالعه شده نیز متناسب با ظرفیت و مواد تولید شده در پتروشیمی ایلام تهیه می شود که آماده معرفی به سرمایه گذاران هستیم.
مدیر بهره وری شرکت گاز استان ایلام نیز در این نشست گفت: طرح هایی که به زیر 10 هزار متر مکعب گاز در ساعت نیاز دارند، می توانند با تحویل گرفتن گاز از طریق استان تامین سوخت شوند.
محمود کشاورز اظهار کرد: اکنون تمام شهرک های صنعتی استان دارای گاز هستند و بستگی به میزان مصرف بر اساس مصوبه تا 245 میلیون تومان تخفیف به مجریان طرح ها داده می شود.
حدود ۱۱ درصد ذخایر مستقل گاز کشور، معادل ۱۴ تریلیون فوت مکعب و هم‌چنین بیش از ۳.۵ درصد ذخایر نفت خشکی ایران، معادل ۱۱.۸۷ میلیارد بشکه، در استان ایلام قرار دارد، به‌ عبارت ‌دیگر استان گازخیز ایلام بعد از عسلویه، بزرگ‌ترین ذخایر گازی کشور رادار است.
روشیمی ایلام با حدود 2 هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر بزرگترین شرکت خصوصی در استان ایلام و همچنین بزرگترین مجتمع پتروشیمی در غرب کشور است.
مجتمع پتروشیمی ایلام دارای واحدهای فرآیندی اتیلن، پلی اتیلن سنگین، گوگردزدایی خوراک و همچنین کلیه سرویس‌های جانبی موردنیاز است، ظرفیت اسمی واحد اتیلن ۴۵۰ هزار تن اتیلن در سال است که حدود ۳۰۰ هزار تن اتیلن آن به‌عنوان خوراک واحد پلی اتیلن سنگین به مصرف رسیده و مابقی آن قابل‌استفاده در دیگر صنایع پتروشیمی خواهد بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =