۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۱

تسنیم گزارش داد:رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر دست کله و پاچه ۸۵ هزار تومان است، افزود: اگر وارداتی در میان نباشد به دلیل کمبود کالا و افزایش سه برابری تقاضا در ماه رمضان این قیمت به ۱۱۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

 حسین رواسی با بیان این که کله و پاچه از جمله غذاهای سنتی ایران و همینطور از قدمت بسیار بالای در کشور برخوردار است گفت: مردم با توجه به اینکه کله و پارچه یک غذای سالم و پر انرژی محسوب می‌شود علاوه بر روزهای عادی سال در ماه مبارک رمضان استقبال بیشتری از خرید و مصرف کله و پاچه نشان می دهند.

رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی گفت: اتحادیه شهریورماه سال 1395 حداکثر قیمت هر دست کله و پارچه برای واحدهای ممتاز کله پزی را 55 هزار تومان اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: قیمت این کالا در سال 1396 به رغم افزایش هزینه های جانبی همچون آب، برق، گاز، مزدکارگر، بیمه، مالیات، اجاره مغازه و بسیاری موارد دیگر به جهت رفاه حال مصرف کنندگان بدون تغییر باقی ماند و جالب تر اینکه حتی این نرخ در ماه رمضان سال گذشته نیز افزایش پیدا نکرد.

رواسی تصریح کرد: پس از ماه مبارک رمضان یعنی 24 تیرماه سال 1396 سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از اتحادیه خواست به دلیل اینکه کله و پارچه یک کالای رقابتی است اتحادیه نباید در خصوص قیمت گذاری این کالا مداخله کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کالای رقابتی زمانی معنا ومفهوم پیدا می کند که عرضه بیش از تقاضا باشد، گفت: در حال حاضر عرضه به شدت از تقاضا کمتر است بنابراین عدم دخالت اتحادیه در نرخ گذاری واحدها موجب گرانی این کالا در بازار خواهدشد.

رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی افزود: اتحادیه بنا به خواست سازمان حمایت تصمیم مورد نظر (منع قیمت گذاری) را در همان زمان به آگاهی تمامی واحدهای صنفی کله پزی رساند.

وی تصریح کرد: پس از گذشته چند هفته بازرسان اتحادیه گزارش دادند هر دست کله و پارچه در واحدهای صنفی به قیمت 70 تا 75 هزار تومان به فروش می رسد.

ژرواسی گفت: نرخ کله و پاچه در کشتارگاه ها به دنبال افزایش قیمت فروش این کالا در واحدهای کله پزی ماهانه سه تا پنج هزار تومان گران شد به نحوی که در حال حاضر کالای مزبور در واحدهای کشتارگاهی بین 50 تا 60 هزار تومان به طباخان عرضه می شود.

وی افزود: فروش در طباخی ها به دلیل کمبود و گرانی کله و پاچه و همینطور رشد هزینه های جانبی به شدت کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی اظهارداشت: هم اکنون تامین کله و پاچه به دنبال کاهش کشتار گوسفند، واردات گوشت و صادرات دام زنده از جمله مشکلات بزرگ واحدهای صنفی در این حوزه است.

وی گفت: قیمت کله و پاچه در ماه مبارک رمضان درصورت واردات این کالا افزایش پیدا نخواهد کرد.

رواسی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر دست کله و پاچه 85 هزار تومان است، افزود: اگر وارداتی در میان نباشد به دلیل کمبود کالا و افزایش سه برابری تقاضا در ماه رمضان این قیمت به 110 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    16 2
    بازار احتكار گرمه مسكن .خودرو. حالا هم كله پاچه
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    14 2
    جناب وزير تكاليف قانوني خود را انجام دهيد برخورد با محتكرين مسكن و حراج خانه هاي خالي. پنج سال حرف زديد كافيست
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    14 2
    یعنی دیگه این خبر .توی این مملکت از کله پاچه گرفته تا مسکن و هر چیزی برای مردم داستان درست میشه.توی همه چیز دارن کله مردم رو میبرن و دولت مردان دم از گل و بلبل میزنند.دیروز با تقاضای افزایش 15 ملیون پول نقد و 600 هزار تومان افزایش ماهانه اجاره بها از طرف صاحب خانه مواجه شدمیعنی به حساب خودشون 1050 افزایش اجاره برای خانه ای که الان 1600 در ماه اجاره میدماز کجا باید این افزایش رو جبران کنم؟بعد این چند درصد میشه؟نزدیک 50 درصد افزایش؟
  • بدون نام ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    1 1
    مملکتو خخخخخخخ
  • بی نام A1 ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    1 1
    رقابتی چیه؟بازی در اوردین؟