معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز گفت: پرداخت دستمزد کشاورزان و گندم کاران استان البرز در اولویت امور قرار گیرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز: عباد الله کامکار با بیان این مطلب در جلسه ستاد برداشت و خرید تضمینی محصولات کشاورزی (گندم و کلزا) اظهار داشت: تأمین بازار فروش محصولات کشاورزی یکی از مهم ترین دغدغه های کشاورزان و مسئولان برای تأمین معیشت این قشر است.

وی افزود: پرداخت به موقع دستمزد کشاورزان و گندم کاران در اولویت نخست دولت و مسئولان مربوطه است.

وی با اشاره به اینکه تردد وسایل حمل گندم و سوخت کمباین ها مهم ترین مشکلات کشاورزان در این بخش است اذعان کرد: برای رفع این مشکل شرکت فرآورده های نفتی همکاری لازم را برای اجرای این طرح دارند.

معاون استاندار همچنین تصریح کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی و شرکت پشتیبانی امور دام استان در تجهیز مراکز خرید از تاریخ اعلام شده و مساعدت لازم با کشاورزان به ویژه در خصوص زمان تخلیه محمواه ارسالی کشاورزان آمادگی کامل را دارد.

کامکار افزود: شرکت فرآورده های نفتی جهت تامین سوخت کمباین ها بویژه در شهرستان اشتهارد همکاری لازم را انجام دهند.

وی افزود: برای کمباین های متوسط روزانه 200 لیتر و برای کمباین های سنگین و نیمه سنگین روزانه 300 لیتر و مجزا از کل سهمیه سوخت استان در نظر گرفته شده است.

کامکار تصریح کرد: در این راستا باید پایش و نظارت جهت جلوگیری از هرگونه گندم ناخالصی صورت گیرد و محل مراکز خرید گندم و جو در سطح استان تعیین شود.

معاون استاندار عنوان کرد: تعاونی کمباین داران همکاری لازم برای تامین و اعزام کمباین بویژه کمباین دارای هد برداشت گلزا را فراهم کنند.

کامکار افزود: در این راستا آتش نشانی جهت مقابله با حوادث احتمالی آتش سوزی مرازع و اطلفاء به موقع آن آمادگی و همکاری داشته باشند.

معاون استاندار گفت: همچنین همکاری بانک کشاورزی در پرداخت به موقع وجوه مربوط به خریدار انجام شود.

وی افزود: جهت جلوگیری از افزایش هزینه حمل و نقل محصول تولیدی کشاورزان پایانه های باربری بر موضوع کرایه حمل، نظارت لازم را داشته باشند.

معاون استاندار پلیس راه جهت تردد کمباین ها همکاری لازم راداشته باشند.

کامکار تصریح کرد: فرمانداران شهرستان ها با مدیران جهاد کشاورزی جهت تشکیل ستاد برداشت و خرید تضمینی خرید غلات پاییزه و کلزا و همچنین مقابله با سود جویان (جلوگیری از اقداماتی چون اختلاط محصول را انجام دهند.

وی افزود: همچنین جهت جلو گیری از افزایش هزینه حمل و نقل محصول تولیدی کشاورزان پایانه های باربری بر موضوع کرایه حمل ، نظارت لازم را داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =