فراهم شدن احداث ۲۰۰۰ مگاوت برق خورشیدی در همدان

استاندار همدان گفت: دو هزار مگاوات برق خورشیدی در استان همدان مورد مطالعه قرار گرفته که 200 مگاوات آن با سرمایه گذار خارجی به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمد ناصر نیکبخت، در نشست مسئولین کشوری و 48 نفر از روسای نمایندگی های خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت همدان 2018 در این شهر حضور داشتند، گفت: خوشحالم که در سال 2018 همدان افتخار پایتختی گردشگری آسیا را دارد و امروز میزبان 48 نفر از سفرا و مسوولان نمایندگی کشورها، رایزن های فرهنگی و اقتصادی و وابسته های کشوری در همدان هستیم.

وی افزود: در شرایطی که در منطقه ناامنی های زیادی دیده می شود، در ایران اسلامی و در پایتخت تاریخ و تمدن ایران میزبان دو رویداد آسیایی و بین المللی خواهیم بود.

نیکبخت، همدان را سرزمین اندیشمندان، دانشمندان، هنرمندان و صنعتگران برجسته دانست و خاطرنشان کرد: تاریخ، یادگارهای برجسته ای را در این منطقه برجا گذاشته و نام آنها در تاریخ خدمت به بشریت می درخشد.

وی تصریح کرد: این بزرگان، همدان را به فرهنگ بشردوستی تبدیل کرده است.

استاندار همدان، ایران اسلامی را در ادوار تاریخ، منادی صلح وبشردوستی دانست و گفت: از همه شما عزیزان تقاضا دارم، استان همدان و ظرفیتهای سرمایه گذاری آن را به فعالان اقتصادی کشور خود معرفی کنید.

وی با بیان اینکه همدان در تمام زمینه ها آماده همکاری و جذب سرمایه گذاری است، تاکید کرد: به تمامی سرمایه گذاران اطمینان می دهیم که همدان استان امنی است و می توانند بدون دغدغه در این استان سرمایه گذاری کنند.

نیکبخت در آخر اظهار داشت: همدان قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی را اجرا می کند.

مدیر کل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه در نشست مسئولین کشوری و روسای نمایندگی های خارجی در همدان گفت: همدان ازشهرهای زیبا ودارای پتانسیل های بزرگ گردشگری وفرهنگی است.

وی گردشگری را نقطه عطف دیپلماسی عمومی و بازیگران اصلی آن را مردم دانست و افزود: گردشگری ابزاری برای تحقق جهان بدون خشونت است.

بهرام قاسمی، یادآور شد: صلح حقیقی از دل شناخت، پذیرش تضادها و اجتناب از تحمیل بوجود می آید.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: گردشگری قدرت نرم کشورها و دیپلماسی عمومی را تقویت می کند و عکس این رابطه هم برقرار است و ما باید بتوانیم با برنامه ریزی خوب از گردشگری درجهت توسعه پایدار کمک بگیریم.

محمد معزالدین، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق آزاد کشور نیز در نشست گفت: در همدان برای رسیدن به توسعه، نیاز است گفتمان گردشگری ایجاد شود.

وی با اعلام اینکه، گردشگری اگر توانسته در صلح و اشتغال نقش آفرین باشد به خاطر این گفتمان بوده است، خاطرنشان کرد: اگر زمینه های تاریخی و فرهنگی در کشوری بوجود بیاید امکان برنامه ریزی برای پاسخ به نیازهای گردشگری همدان فراهم می شود.

این مسئول، ارائه یک تصویر مثبت در برابر تلاش برای نا امن نشان دادن ایران برای گردشگری را لازم دانست و افزود: باید با برنامه ریزی، نمونه ای را در ظرفیت همدان بوجود آورد تا به عنوان یک منطقه نمونه در اهداف گردشگری ایران، جنوب آسیا و دنیا معرفی شود.

راضیه لک، رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران هم گفت: همدان پتانسیل ژئو پارک را دارد.

وی افزود: الوند یک داشته مهم برای تبدیل همدان به ژئو پارک است.

لک، پدیده های طبیعی در کنار پدیده های زمین شناختی همچنین آثار تاریخی و فرهنگی را از شاخص های همدان برای ژئو پارک دانست و یادآور شد: ژئو پارک اکباتان باید مطالعه شود.

آریستو پولنداکوف، سفیر بلغارستان در ایران نیز در این نشست گفت: از اینکه باردیگر به الوند زیبا بازگشته ایم، بسیار خوشحالم.

وی افزود: هنگامی که راجع به همدان مطالعه می کردم، مشخص شد 16 درصد رشد گردشگری داشته اید و این یعنی همدان در مسیر درست قرار گرفته است.

سفیر بلغارستان، پایتختی همدان برای گردشگری کشورهای آسیایی را اقدامی درست و بسیار خوب دانست و خاطرنشان کرد: حفاظت از تنوع دینی در همدان می تواند همدان را جذابتر کند و هنگامی که بخواهید مدرنیزاسیون صنعت گردشگری نیز داشته باشید، تشویق می کنم از سنتها و میراث با ارزش خود هم پاسداری کنید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =