محمودرضا یعقوبی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل از برگزاری دوره های رایگان آموزشی آتش نشانی برای داوطلبان زن و مرد در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ محمودرضا یعقوبی تصریح کرد: با توجه به ضرورت آموزش شهروندی و بحث پیشگیری از حوادث برای کاهش خسارات جانی و مالی ضروری است شهروندان با دوره های آموزشی سطح آگاهی خود را در هنگام وقوع حوادث ارتقا دهند.

وی گفت: در راستای افزایش و ارتقا آگاهی شهروندان اداره آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی بنا به رسالت ذاتی خود اقدام به تدوین برنامه های بلند مدت در این زمینه کرده و اجرا می کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل افزود: این سازمان همه ساله اقدام به برگزاری دوره های آموزش آتش نشانی ویژه داوطلبان می نماید که امسال نیز از ابتدای تابستان این آموزش ها آغاز شده و در طول سال نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

یعقوبی با بیان این که برنامه ریزی این آموزش ها برای دوره های 10 روزه و در قالب گروه های 30 نفره انجام گرفته است گفت: طی روزهای اخیر نیز دوره های آموزش مخصوث داوطلبانب که برای این امر ثبت نام کرده بودند در دو بخش آقایان و خانم ها و بصورت تئوری و عملی در محل ایستگاههای شماره 3 و 4 سازمان آتش نشانی زیر نظر کارشناسان آموزش سازمان برگزار شد .

وی عنوان کرد : مبانی حریق ، ایمنی در خانه ، اصول پیشگیری از حریق و حوادث ، کمکهای اولیه و حمل مصدوم ، نحوه کار کردن با خاموش کننده های دستی ، آشنایی با پمپ های آتش نشانی و آبرسانی از جمله عناوین آموزشی این دوره ها است که با صرف 24 ساعت زمان طی 10 روز بصورت تئوری و عملی به داوطلبان آموزش داده می شود .

مدیر عامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل افزود: در پایان این دوره ها، پس از برگزاری آزمون ، گواهی معتبری با عنوان " گواهی آتش نشان داوطلب " به شرکت کنندگان اعطا شده و این داوطلبان بعنوان آتش نشان افتخاری با سازمان تعامل خواهند داشت .

محمدرضا یعقوبی

یعقوبی در خصوص اعلام نحوه ثبت نام داوطلبان بیان کرد : شرکت در این دوره ها کاملاً رایگان بوده و آقایان و بانوان بالای 18 سال که علاقه مند به گذراندن این دوره های آموزشی هستند، می توانند با مراجعه به اداره آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل واقع در میدان بعثت ، جنب بازار آهن فروشان و ارائه مدارکی مانند عکس ، کپی آخرین مدرک تحصیلی و تکمیل فرم مربوطه ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند .

وی تاکید کرد : اعتقاد ما در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل بر این است که آموزش صحیح و نظام مند به اقشار مختلف مردم موجب پیشگیری از حوادث و در نتیجه کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان گرامی خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =