ورزش سه نوشت: منتظری بچه جنوب است و سال‎‌ها در فوتبال اهواز بازی کرده و درخشیده، او عقیده دارد باید حرکت جدی تری علیه موج خشونت و فحاشی در ورزشگاه‌ها انجام بگیرد.

منتظری در واکنش به کمپین نه به خشونت به خبرنگار ما گفت: خیلی خوشحالم که این حرکت را آغاز کرده اید. من به سهم خودم امیدوارم این حرکت با حضور حداکثری فوتبالیست ها، مربیان و افراد مشهور و سلبریتی ها و البته خود هواداران فوتبال تبدیل به یک حرکت جدی بشود تا روزی که فضای ورزشگاه ها حداقل خشونت و بی ادبی را داشته باشد.

کاپیتان تیم ملی که حالا تجربیات زیادی از حضور در فوتبال ایران و لیگ های خارجی دارد می گوید: همه می دانند که نارضایتی از شرایط اقتصادی در کشور ما وجود دارد و البته باتوجه به اینکه هواداران فوتبال را اکثرا قشر ضعیف تشکیل می دهند، شاید یک جرقه در این جمع تبدیل به چیزی می شود که این هفته در ورزشگاه های غدیر و آزادی دیدیم. چیزی که واقعا باید باعث خجالت و شرم ما فوتبالی ها باشد.

مدافع باتجربه استقلال ادامه داد: اینکه فوتبال بدون هوادار هیچ معنایی ندارد را ما بارها در مصاحبه های خود گفته ایم و تاکید کرده ایم که هیچ تیمی نباید از داشتن هوادارانش در بازی های مختلف محروم باشد حتی وقتی کمیته انضباطی تیمی را محروم کردند به این موضوع واکنش داشتیم و خواهان این شدیم که جریمه ها را طور دیگری در نظر بگیرند اما این حرکت ما برای این نبوده که هواداران به ورزشگاه بیایند، فحاشی کنند، از خود خشونت نشان دهند و در نهایت یک عده مصدوم شوند و در حالی که می خواستند از فوتبال لذت ببرند با احوال ناخوش به منزل بروند. این هرگز آن چیزی نیست که در دنیا شاهدش هستیم. در تمام دنیا مردم برای لذت بردن به ورزشگاه می آیند اما اینجا شرایط خیلی بد شده است.

منتظری در بخش دیگری از حرف هایش به برخورد فوتبالیست ها اشاره کرد و گفت: ما فوتبالیست ها هم باید خودمان را اصلاح کنیم، شخصا همیشه فکر می کردم چون مسئولیت اجرایی در فوتبال ندارم نباید در اینگونه مسائل دخالتی داشته باشم اما وقتی فکر می کنم می بینم ما نیز تقصیرکار هستیم چراکه گاها وقتی فحاشی ها در استادیوم به ضرر خودمان و تیم مان نیست سکوت می کنیم و اجازه می دهیم خیلی راحت به این فضا ادامه دهند در صورتی که اگر همه می خواهیم فضای ورزشگاه ها سالم شود، باید تحت هر شرایطی به این مساله واکنش داشته باشیم. وقتی هوادار خودی از بازیکن تیمش بشنود که توهینی انجام ندهد، خیلی راحت تر این موضوع را می پذیرد و شرایط نرمال می شود. شاید زمانش است برای سالم سازی ورزشگاه ها از خود ما فوتبالیست ها شروع کنیم و همه با هم از همین امروز برای داشتن شرایط خوب استارت بزنیم.

وی افزود: ما کشوری هستیم که ادعای فرهنگ و تمدن 2500 ساله داریم، واقعا این نوع رفتارها در شأن کشور عزیزما است؟ اگر بابت شرایط معیشتی دلخوریم که نباید به ورزشگاه بیاییم و در جایی که سر در آن با پسوند فرهنگی همراه شده رفتارهایی کنیم که هرگز در شأن مردم ایران نیست. پس بیایید از همین امروز برای ایجاد جوی لذتبخش در فوتبال تلاش کنیم به امید روزی که هرگز خشونتی در ورزشگاه ها نبینیم و فضا برای حضور خانوادگی مردم فراهم شود.

مدافع خوزستان فوتبال ایران صحبت هایش را اینطور به پایان برد: من خودم بچه خوزستان هستم و از تعصبم نسبت به این خطه همه خبر دارند، اما برایم عجیب است که مردم خوزستان بخواهند شعارهای قومیتی در ورزشگاه ها سر بدهند. ما در خوزستان از همه اقوام در کار یکدیگر زندگی می کنیم؛ وصلت انجام می دهیم و هیچ مشکلی هم نیست. اینکه بخواهیم در اهواز چنین شعارهایی بشنویم، هرگز قابل قبول نیست و فکر می کنم زمانش است همه برای پایان دادن به این فضا تلاش کنیم.

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =