۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

ایسنا نوشت: نخست‌وزیر جدید استرالیا امروز (یکشنبه) با اعلام کابینه‌ای صلح‌طلب تلاش کرد تا رقبایش در کشمکش درون حزبی را که به عزل مالکوم ترنبول انجامید و دو دستگی در دولتی ایجاد کرد که در نظرسنجی‌ها عقب مانده، هدف تنبیه قرار ندهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت ائتلافی محافظه‌کار تکه تکه شده نیازمند آن است تا جبهه‌ متحدی را در آستانه انتخابات آتی که برای ماه مه برنامه‌ریزی شده است، به رای‌دهندگان نشان دهد. اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا جمعه در مقابل رقیبش پیتر داتن توانست تا رای قانونگذاران دولت را برای رهبری به دست آورد.

موریسون هم به سلفش، مالکوم ترنبول، که از او خواسته بود تا پای صندوق رای ثابت کند از حمایت قانونگذاران حزب حاکم لیبرال برخوردار است، وفادار است. نهایتا ترنبول استعفا داد. موریسون که هفته گذشته وزیر خزانه‌داری استرالیا بود، پیتر داتن را به وزارت مسکن بازگرداند. این وزارتخانه در دوره ترنبول دست او بود.

ماتیاس کورمان، یک سناتور قدرتمند استرالیایی هم که پیشتر از ریاست پیتر داتن حمایت می‌کرد، جایگاهش را مجددا در وزارت دارایی به دست آورد. جولی بیشاپ، اولین وزیر خارجه زن استرالیا هم امروز کناره‌گیری خودش از کابینه را اعلام کرد. بیشاپ ۶۲ ساله از سال ۲۰۰۷ معاون حزب حاکم استرالیا بوده است و در رای‌گیری رهبری روز جمعه نتوانست آرای کافی برای نخست‌وزیر شدن را کسب کند.

پنی وونگ، یکی از قانونگذاران اپوزیسیون هم از ایفای نقش بیشاپ در روابط خارجی تقدیر کرد. قرار است خانم مریس پین، اولین وزیر دفاع زن استرالیا به عنوان وزیر خارجه منصوب شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =