استرالیا یکی از کشور های ایده آل برای مهاجرت است. اقتصاد قوی این کشور در کنار نرخ پایین بیکاری و کیفیت بالای زندگی، از مهمترین دلایل مهاجرت به این کشور تلقی می شوند. از این روست که این کشور همه ساله با متقاضیان بسیاری برای ورود به این کشور سر و کار دارد. این کشور که ششمین کشور پهناور دنیا نیز محسوب می شود، در نظر دارد محدودیت هایی برای مهاجرین در 5 سال اول ورود به این کشور در نظر بگیرد. محدودیت هایی که با واکنش های مختلفی نیز همراه شده است.

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

آلن تاج، وزیر امور جمعیت و زیرساخت های شهری گفت، به دلیل تراکم بیش از حد جمعیت در دو شهر بزرگ استرالیا یعنی سیدنی و ملبورن و همچنین به خاطر کم کردن این تراکم و رونق بخشیدن به سایر شهر ها و نقاط این کشور، دولت در صدد اجرای این طرح است. طرحی که به گفته ایشان باعث تشویق مهاجران به زندگی کردن در سایر شهر های این کشور می شود و به این ترتیب می تواند تراکم اصلی از دو شهر اصلی استرالیا را به مرور کم کند؛ همین امر باعث افزایش سطح رفاه و کیفیت زندگی در سایر شهر ها خواهد شد تا فاصله این سطح رفاه و کیفیت زندگی با شهر های اصلی به مرور کاسته شود. لازم به ذکر است که احتمالا در این طرح مزایایی برای افرادی که سایر شهر ها را برای اقامت انتخاب کنند، در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته آلن تاج، در حال حاضر در ویزا هایی که به مهاجران و افرادی که وارد استرالیا می شوند، الزامات جغرافیایی خاصی مشخص نشده و می توانند در هر شهری که بخواهند ساکن شوند، اما درصدد آن هستیم که شروط و الزاماتی در ارتباط با اقامت در این شهر های بزرگ، در ویزاهای جدید اعمال کنیم.

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

در حال حاضر حدود بیست و پنج میلیون نفر در استرالیا زندگی می کنند که دو پنجم کل جمعیت این کشور ساکن شهر های سیدنی و ملبورن هستند. استرالیا در رده‌بندی بانک جهانی از نظر افزایش جمعیت در رتبه هفتادوهفتم است اما در میان کشورهای عضو سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی رشد جمعیت زیادی دارد، ۱.۶ درصد. دولت استرالیا می گوید مهاجرت دلیل اصلی این افزایش جمعیت است و اکثر این مهاجران در ملبورن، سیدنی و جنوب شرقی ایالت کوئینزلند (بریزبین) ساکن می‌شوند و این بر زیرساختهای شهری فشار آورده و مشکل تراکم جمعیت را ایجاد کرده است. انتظار می‌رود جمعیت هر دو شهر ملبورن و سیدنی تا سال ۲۰۳۰ از هشت میلیون نفر بیشتر شود.

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

البته این طرح هنوز کامل نیست و آنطوری که وزیر امور جمعیت و زیرساخت های شهری این کشور بیان کرده است، معافیت های مختلفی نیز در این طرح در نظر گرفته خواهد شده است. به عنوان مثال افرادی که با ویزای کاری وارد این کشور می شوند، می توانند در هر شهری که کارفرمایان به آنها احتیاج داشته باشند، کار کنند.

این طرح هر چند که در حال حاضر موافقان و مخالفانی دارد، اما باید در نهایت منتظر ماند و دید که دولت استرلیا تا چه اندازه می تواند این طرح را تکمیل و عملی نماید.

منبع:لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =