بهداشت نیوز نوشت: برخی محصولات طبیعی ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنند که سیستم عصبی از آنها سود برده و با آثار استرس نیز مقابله می‌کنند. زمانی‌که به همراه یکدیگر استفاده شوند، آنها می‌توانند راه‌حلی مناسب و قوی را شکل دهند. برای پیشگیری و کمک به درمان اضطراب، افسردگی یا اختلالات تحریک‌پذیری می‌توانید این قبیل محصولات را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید.

عوامل مختلفی می‌توانند یک فرد را عصبی سازند. افراد بسیاری بر این باورند که یک فرد عصبی قابل تغییر نبوده، اما الزاما این‌گونه نیست. شما باید برای کسب تعادل و آرامش روانی برخی عادات را کنار گذاشته و برخی دیگر را مدنظر قرار دهید.

مصرف ویتامین‌های B و برخی مواد معدنی، مانند منگنز و فسفات، به صورت منظم می‌تواند کمک بزرگی باشد.

افزون بر این، برخی از مواد غذایی و نوشیدنی‌های موثر و توصیه شده برای افراد عصبی وجود دارند.

سبزیجات
سبزیجات، به طور عمده انواع برگ‌دار سبز تیره، فواید بسیاری برای سیستم عصبی دارند. سبزیجات برگ‌دار سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند.

به دو روش می‌توانید استفاده از این سبزیجات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. یک روش ساده و محبوب ترکیب آنها در سالادهای مختلف است. روش ساده دیگر مصرف آنها به صورت اسموتی در وعده غذایی صبحانه است.

کاهو و شاهی آبی گزینه‌های خوبی هستند. آراگولا نیز از ویژگی‌های خوبی بهره می‌برد. اسفناج سرشار از ویتامین‌هاست و به سیستم عصبی کمک می‌کند.

جو دوسر
جو دوسر یکی از مغذی‌ترین غلات محسوب می‌شود. این ماده غذایی از محتوای فیبر و پروتئین زیاد بهره می‌برد.

جو دوسر به دو روش بر سیستم عصبی انسان اثرگذار است: این ماده سطوح انرژی را تجدید کرده و با اضطراب و تحریک پذیری نیز مقابله می‌کند.

ریحان
ویژگی اصلی ریحان ضد استرس بودن آن است. همچنین، این ماده غذایی به درمان مشکلات معده ناشی از وضعیت احساسی فرد کمک می‌کند.

ریحان از ویژگی‌های ضد التهابی و ضد باکتری نیز سود می‌برد. شما می‌توانید این ماده غذایی را به روش‌های مختلف مصرف کنید. افزون بر این، روغن ریحان را می‌توانید برای کسب آرامش استفاده کنید.

فرد عصبانی

شکلات
در این مورد، روی سخن ما متوجه شکلات تلخ با درصد کاکائو بیش از ۷۰ درصد است. شکلات تلخ چیزی فراتر از یک شیرینی بوده و می‌توان آن را یک غذا محسوب کرد. شکلات تلخ از ویژگی‌های آنتی اکسیدانی بهره می‌برد که اثرات استرس را کاهش می‌دهد.

افزون بر این، شکلات تلخ برای سیستم عصبی نیز مفید است. این ماده غذایی به لطف محتوای تئوبرومین خود مغز را تحریک می‌کند. افزون بر این، شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدهای است که از رگ‌های خونی محافظت کرده و به عملکرد شناختی کمک می‌کنند.

گردو
گردو یکی از مغزهای خوراکی خوشمزه و مقوی است که از ویژگی ضد افسردگی بهره می برد. این اثر از مقدار قابل توجه اسیدهای چرب موجود در گردو که به تولید سروتونین کمک می کنند، سرچشمه می گیرد. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که سیگنال های شادی و رضایت را در بدن منتشر می کند.

گردو می تواند حالت اضطراب و افسردگی را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد. برای بهره‌مندی از فواید گردو مصرف دو قاشق غذاخوری از آن در روز کفایت می کند.

کلم قرمز
مشابه با بیشتر میوه‌جات و سبزیجات بنفش رنگ، کلم قرمز حاوی آنتوسیانین‌هاست. آنتوسیانین‌ها از بدن در برابر بیماری قلبی محافظت می‌کنند.

کلم ذهن را پاکسازی می‌کند، که به کسب آرامش و حالت آسودگی کمک می‌کند. همچنین، کلم قرمز از ویژگی‌های ضد سرطان برخوردار است و با استرس مقابله می‌کند.

به‌لیمو
این گیاه یک آرامش‌بخش طبیعی است. به‌لیمو استرس را تسکین می‌دهد و به مبارزه با بی‌خوابی و اضطراب کمک می‌کند. به طور سنتی، افراد از این گیاه برای کمک به بهبود شرایط گوارش و دفع گاز استفاده می‌کنند.

به‌لیمو به عنوان یک ضد انقباض عمل می‌کند و در قالب چای یا در ترکیب با آب میوه‌ها و آب سبزیجات دیگر قابل استفاده است. با ترکیب به‌لیمو با سنبل الطیب می‌توانید از اثرات بهتر و تقویت شده برخوردار شوید.

سنبل الطیب
سنبل الطیب به واسطه خواص آرامش بخش خود مشهور است. این گیاه با بی‌خوابی مقابله می‌کند و برای کاهش درد قاعدگی نیز موثر است.

گل ساعتی
استفاده از گل ساعتی می‌تواند به آرامش عضلات و اعصاب کمک کند. به لطف اثرات خود، این گل گزینه‌ای مناسب برای افراد عصبی محسوب می‌شود.

عصاره گل ساعتی را می‌توانید در چای‌ها یا حتی آب پرتقال حل کرده و از فواید آن بهره‌مند شوید.

جینسینگ
این ریشه به مقابله با افسردگی و خستگی مزمن کمک می‌کند. به لطف اثرات آرامش بخش خود، جینسینگ یک گزینه فوق العاده برای افراد دچار استرس و اضطراب محسوب می‌شود.

جینسینگ به روش‌های مختلف، مانند چای، قابل استفاده است.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    0 8
    من نفهميدم اگه عزيزان معلول ساكن خانه كناري هستند پس چرا شهردار عذرخواهي مي كنه و از صدور مجوزرايگان صحبت مي كنه