وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به جمهوری آذربایجان با رییس جمهور این کشور در باکو دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با الهام علی‌اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان ضمن ابلاغ سلام حسن روحانی رییس جمهور به او بر همکاری‌های دو جانبه دو کشور در زمینه‌های فرهنگ و هنری تاکید کرد.

او با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ایران در این کشور ادامه داد: برگزاری جشن ها و هفته های فرهنگی در تعمیق روابط دو کشور موثر است.

در این دیدار همچنین الهام علی‌اف رییس جمهور آذربایجان گفت: مراودات ما و رئیس جمهوری ایران از روابط دو مقام رسمی بالاتر است و در طول پنج سالی که ایشان عهده دار ریاست جمهوری هستند ١٢ بار با یکدیگر ملاقات داشته ایم.

علی اف افزود: روابط باکو و تهران به تعاملات سیاسی محدود نمی شود بلکه روابط دوستی و برادری است.

او خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمهوری آذربایجان خانه شما است و اشتراکات فرهنگی بین دو ملت چنان عمیق و گسترده است و در واقع فرهنگ ایران و آذربایجان یکی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه برای شرکت در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است و محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری محمدمهدی احمدی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی او را همراهی کردند.

241243

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =