ایبنا نوشت: اتحادیه پلیس کارولینا به خواندن دو کتاب «نفرتی که تو می‌کاری» و «همه پسران آمریکایی» در مدارس به دلیل آنچه ترویج بی‌اعتمادی به نیروی پلیس خواند، اعتراض کرد.

اتحادیه پلیس در کارولینای شمالی از خواندن رمان «نفرتی که تو می‌کاری» نوشته انجی توماس در مدارس به دلیل القای بی‌اعتمادی به نیروی پلیس اعتراض کرد و خواستار حذف آن از برنامه کتابخوانی دانش‌آموزان شد.

داستان از آنجا شروع شد که مدرسه‌ای در کارولینای شمالی ۹  کتاب را برای برنامه تابستانی دانش‌آموزان کلاس نهم انتخاب کردند. دو عنوان از این ۹ کتاب موجب ناراحتی نیروی پلیس شد. «نفرتی که تو می‌کاری» داستان دخترکی است که شاهد گلوله خوردن دوست غیرمسلحش توسط پلیس است و «همه پسران آمریکایی» نوشته جیسون رینولدز و برندن کایِلی داستان پسرکی است که تلاش می‌کند پس از اینکه توسط نیروی پلیس به دزدی متهم می‌شود و کتک می‌خورد با بی‌اعتمادی‌اش کنار بیاید.

جان بلکمون، رئیس پلیس این منطقه به وبسایت‌های خبری گفت که عکس‌العمل‌های منفی زیادی درباره فهرست کتابخوانی مدارس در فصل تابستان دریافت کرده است. افرادی که معتقدند کتاب‌های خوب زیادی در بازار کتاب وجود دارد و با این وجود مدرسه تمرکز خود را بر ترویج دیدگاه منفی نسبت به پلیس اختصاص داده است.

بلکمون در اوامه گفت: «دانش‌آموزان در سال اول دبیرستان در سنی هستند که رابطه‌شان با قانون بسیار کم است. هنوز گواهینامه رانندگی نگرفته‌اند، هنوز برای سرعت بالا در رانندگی جریمه نشده‌اند و تجربه‌ای از ارتباط با پلیس ندارند. در نتیجه خواندن این کتاب بی‌اعتمادی در آنان نسبت به نیروی پلیس شکل می‌دهد و ما وظیفه داریم این روند را متوقف کنیم.»

دکتر شرری اپلشایمر، معلم ارشد مدرسه طی بیانیه‌ای اعلام کرد چند نامه اعتراض نسبت به برنامه کتابخوانی مدرسه دریافت کرده‌اند و در تلاش هستند این نامه‌ها روند قانونی و اداری را طی کنند. به عبارت دیگر کمیته متخصصین مدرسه کتاب‌ها را بررسی می‌کنند و به نظر مخالفین و معلمینی که این آثار را انتخاب کردند گوش فرا می‌دهند و سپس گزارش خود را به به سرپرست مدرسه که تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند، تحویل می‌دهند.

این در حالی است که اتحادیه ملی علیه سانسور طی نامه‌ای به مدرسه اعلام کرد تمام تلاشش را می‌کند تا مدرسه توانایی حفظ این کتاب را در لیست کتابخوانی را داشته باشد: «این آثار به دلیل ارزش آموزشی‌شان برگزیده شدند و حذف آن‌ها فقط به دلیل به چالش کشیدن عقاید اخلاقی و سیاسی والدین کار درستی نیست. «نفرتی که تو می‌کاری» و «همه پسران آمریکایی» به دانش‌آموزان درباره ناعدالتی‌های نژادی، که رنگین‌پوستان در این کشور تجربه می‌کنند، بینشی جامع و به جوانان فعال در این حوزه الهام می‌بخشد.»

«نفرتی که تو می‌کاری» در ایران نیز ترجمه و وارد بازار کتاب شده است.

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =