پلمب ۶ واحد درمانی غیرمجاز در آبادان

مهر نوشت: مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از پلمب ۶ واحد درمانی غیرمجاز در شهرستان آبادان خبر داد.

سید قاسم سعیدی گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۲۸۳ مورد بازدید نظارتی از مراکز تشخیصی- درمانی سرپایی حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ین مدیریت عملکرد مراکز تشخیصی و درمانی در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان را به دقت تحت نظر دارد، افزود: برای جلب اعتماد مردم و احقاق حقوق بیماران و جامعه پزشکی از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد.

سعیدی از عدالت ‌محوری و پایبندی به اخلاق حرفه‌ای، تشویق و ترغیب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت به ارتقای کیفیت و ایمنی خدمات تشخیصی و درمانی و پاسخگو بودن به گیرندگان خدمت به عنوان مهمترین سیاست‌های نظارتی نام برد و اظهار کرد: برخورد قانونی با متخلفان این حوزه که با انجام فعالیت‌های غیر مجاز سبب آسیب به بیماران می‌شوند نیز در چارچوب مقررات با جدیت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا در سه ماهه نخست سال جاری، ۶ مرکز غیرمجاز درمانی در سطح شهرستان آبادان پلمب و ۱۶ پرونده تخلف به کمیسیون ماده ۱۱، امور حقوقی و هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی ارجاع شده است.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: بررسی دفاتر کار، مطب‌ها و کلینیک‌ها از لحاظ داشتن استانداردهای بهداشتی و ارائه خدمات رفاهی، بررسی مدارک و پروانه‌های قانونی پزشکان و پیراپزشکان از لحاظ تاریخ و داشتن مجوز فعالیت و رعایت تعرفه‌های مصوب  انجام خدمات تشخیصی و درمانی در این بازدیدها بررسی می‌شود.

به گفته سعیدی، در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان  بیش از ۳۰۰ مرکز تشخیصی، درمانی بخش خصوصی و غیردولتی فعالیت دارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =