پارادوکس دره سیلیکون؛ یک چهارم جمعیت در خطر گرسنگی

دره سیلیکون که محل حضور همه شرکت‌های بزرگ فناوری است با مشکل بزرگی مواجه شده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلا پرالتا، توسط غذا محاصره شده است. به عنوان یک آشپز در کافه‌تریا شرکت فیسبوک در دره سیلیکون، او روزهایش را برای پختن غذای رایگان برای کارمندان می‌گذارند. اما در خانه ماجرا فرق می‌کند.

اجاره‌ خانه‌ و هزینه زندگی بالای این منطقه باعث شده که حتی اگر به طور تمام وقت کار کنید، داشتن غذا روی میز خانه کار راحتی نباشد. در طی این سال‌ها او سختی‌های بسیاری برای تامین غذای خود و۲  فرزندش کشیده است. حتی در زمانی او هفته‌ای ۷۵دلار هزینه خرید غذا می‌کرد.

کارلا شرایط خود را اینگونه توضیح داد: « داشتم فکر می‌کردم، کی از این وضعیت می‌گذرم؟»

در منطقه‌ای که به دلیل فرهنگ غذایش شناخته شده یک فرد ثروتمند می‌تواند برای شام یک استیک ۵۰۰دلاری بخورد و از سویی گرسنگی به سرعت پخش شود.

اسمش را پارادوکس غذایی گذاشته‌ایم

اطلاعات تحقیق انبار دوم برداشت غذا نشان می‌دهد که در دره سیلیکون از هر ۴ نفر، یک نفر در خظر گرسنگی است. محققان این مطالعه متوجه شده‌اند که ۷۲۰هزار نفر از جمعیت دره سیلیکون در خطر ناامنی غذایی هستند، یگ چهارک این تعداد هم خانواده‌های دارای فرزند هستند.

مدیر بازاریابی این انبار در این رابطه گفت:‌ «اسمش را پارادوکس دره سیلیکون گذاشته‌ایم، چراکه انتظار می‌رود با بهبود اوضاع اقتصاد به افراد بیشتری خدمت کنیم.»

این روزها پرالتا به اندازه‌ای پول در می‌آورد که برای تامین غذا یک ماهش کافی باشد، اما این پول برای نگران نبودن کافی نیست. او ماهی دوهزار دلار هزینه اجاره یک آپارتمان کوچک را می‌دهد.

او از این وضع انتقاد نمی‌کند، اما از تفاوت خودش و و کارمندهای فیسبوک به خوبی آگاه است:‌ «اولین کاری که آنها برای کارمندان فیسوبک می‌کنند خرید لپتاپ و گوشی اپل است.»

آنها فقیر نیستند، اما گرسنه‌اند

در همه جای دنیا افراد بی‌خانمان گرسنه‌اند اما اینجا شرایط فرق می‌کند، برنان مدیر بازاریابی انبار غذا دره سیلیکون در این رابطه گغت: «گاهی وقتی از یک فرد گرسنه حرف می‌زنیم ناخودآگاه به یاد افراد بی‌خانمان می‌افتیم اما مطالعه ما چراغ را روی بخش دیگری از افراد گرسنه روشن کرد؛ افرادی که در خودرویشان زندگی می‌کنند، افراد شاغلی که بین اجاره و غذا یکی را انتخاب کرده‌اند، افرادی که به آشپزخانه دسترسی ندارند.»

او افزود: «شما قطعا فکر نمی‌کنید که کسی که از ماشین لباس‌شویی استفاده می‌کند، به رستوران می‌رود و از کودکانش مراقبت می‌کند یک فرد گرسنه است. خیلی راحت است که اطمینان داشته باشید آنها شرایط خوبی دارند.»

مت سکیامانا یکی از این افراد است. او جوان باهوش و تحصیل کرده است. با این وجود امنیت غذایی یکی از مشکلات روزانه‌اش است.

او در این رابطه توضیح داد: «گاهی مت یک هلو می‌‎بینم و دلم می‌خواهد آن را بخرم اما بعد به قیمتش فکر می‌کنم پشیمان می‌شوم. من یک ماشین نمی‌خواهم و فقط دارم درباره یک هلو حرف می‌زنم.»

در واقع اگر شما عضو صنعت تکنولوژی نباشید زندگی کردن در دره سیلیکون برای شما سخت می‌شود حاتی اگر یک کارمند تمام وقت باشید.

منبع:‌ گاردین/ ۲۱ جولای ۲۰۱۸

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ر GB ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    0 0
    گشنگی یل گرسنگی؟