روزنامه جوان نوشت: سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نامه‌ای به معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، ضمن ارسال تصویری از تیم ملی فرانسه که عمدتاً با هویت آفریقایی هستند، این تغییر ترکیب را نتیجه پیاده‌سازی سیاست‌های سبک زندگی غربی و حیا ستیزانه در نحوه برخورد با مسئله زن و خانواده دانسته و از وی خواسته است، با عبرت گرفتن از این حوادث مانع حریم‌شکنی‌های خانواده ستیز در جامعه ایرانی شود.


در نامه سردار نقدی به خانم معصومه ابتکار آمده است: با احترام و تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) به پیوست تصویر تیم ملی فوتبال فرانسه که قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد ارسال می‌شود. همان‌طور که مستحضر هستید تیم ملی هر کشور نماد هویت ملی و معرف ریشه‌های تاریخی و نماد جامعه آن کشور است. آیا شما در این تصویر هویت آفریقایی را مشاهده می‌کنید یا هویت فرانسوی و نژاد اروپایی را می‌بینید؟ از ۲۳ بازیکن این تیم ۱۵ نفر آفریقایی‌تبار و بقیه هم نفراتی آسیایی‌تبار هستند. در بسکتبال فرانسه وضع از این هم بدتر است. آنجا از ۱۲ عضوتیم ملی بسکتبال ۱۰ نفر سیاه‌پوست آفریقایی هستند.   

این تصاویر که منعکس‌کننده واقعیت اجتماعی امروزه کشور فرانسه هستند و توجه صاحب‌نظران را به خود جلب کرده، نیازمند مطالعه و بررسی عمیق علمی و جامعه‌شناسانه است. واقعیت این است که جمعیت بومی فرانسه در حال انقراض است و آن‌ها ناگزیر به واردات نیروی انسانی از خارج کشورشان هستند.

سیاست‌های تشویقی و جایزه‌های مالی بزرگ دولت فرانسه برای فرزند آوری و حفظ خانواده هم نتوانسته این نقیصه را جبران کند. این واقعیت بروز یافته در تیم‌های ملی ورزشی فرانسه نتیجه پیاده‌سازی سیاست‌های فرهنگی اروپا و سبک زندگی غربی است. این ترکیب آفریقایی با نام و نشان فرانسوی که در جلوی چشم جهانیان است، محصول پیاده‌سازی سیاست‌های حیاستیزانه، ضدحجاب و میدان دادن به ترویج فساد اخلاقی در کتاب، سینما، تئاتر، موسیقی و به‌ویژه مطبوعات و رسانه‌ها و فضای مجازی است و پیاده‌سازی دیدگاه‌های غربی در نحوه برخورد با مسئله زن و خانواده است. این وضعیت حاصل تنزل زن از مقام ارجمند مادری و مربی‌گری به خیابان‌گردی و خودنمایی است. این عاقبت ترغیب زنان به حضور در محیط‌های فاسد و غیراخلاقی به جای دغدغه مندی نسبت به گرم نگه داشتن کانون خانواده است.

واقعیت غیرقابل انکار این است که سبک زندگی غربی و گسترش اباحه‌گری و حیاستیزی، رشد منفی جمعیت در اکثر قریب به اتفاق کشور‌های اروپایی را به‌دنبال داشته است و به خاطر جبران این مشکل و برقراری تعادل جمعیت این کشور‌ها مجبور به واردات نیروی انسانی از آفریقا و آسیا هستند چرا که اگر این کار را نکنند هر سال بخشی از جمعیت آن‌ها کاسته می‌شود و باید تعدادی از کارخانه‌ها، مدارس، تیم‌های ورزشی و دانشگاه‌های خود را تعطیل و خانه‌ها را بلااستفاده رها کنند. به عبارت دیگر اگر این کشور‌ها نسبت به واردات نیروی انسانی مبادرت نکنند، در چند دهه آینده به مناطقی بیابانی بدون سکنه تبدیل می‌شوند. علت دیگر این وضعیت تیم‌های ورزشی آن است که با رواج هرزگی و فساد، دیگر جوان‌های فرانسوی الاصل حال تن دادن به تمرینات سخت و آمادگی برای مبارزه ملی در ورزش را ندارند و ترجیح می‌دهند به عیش و عشرتشان مشغول باشند. شاید کشور‌های اروپایی با واردات نیروی انسانی بتوانند مشکل اقتصاد و جمعیت را حل کنند، اما هویت ملی را چطور؟ در صورت ادامه این روند تا چند دهه و حداکثر تا یک قرن دیگر باید نژاد اروپایی را در موزه‌ها جست‌وجو کرد. با تداوم این وضعیت عراقی‌ها و مردم شبه‌قاره هند وارث سرزمین انگلستان و مردم کشور‌های مرکز و شمال آفریقا مالکان آینده فرانسه و هلند و بلژیک خواهند بود و آلمان را ترک‌ها به ارث خواهند برد.

به خاطر داریم که در دی ماه گذشته خانم ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان وزارتخانه جدیدی تأسیس و خانم تریسی کراوچ را به سمت وزیر تنهایی منصوب کرد. نخست وزیر انگلیس در توضیح علت این اقدام گفت: ما باید با نتایج تلخ زندگی مدرن برخورد کنیم. او گزارش داد که ۹ میلیون نفر از جمعیت انگلستان به صورت مجردی زندگی می‌کنند و این زندگی عواقب دردناک روانی را برای آن‌ها به دنبال داشته است. این واقعیت شوم که نخست وزیر انگلیس از آن به‌عنوان «واقعیت تلخ زندگی مدرن» یاد می‌کند نتیجه پیاده‌سازی سبک زندگی غربی و رواج فساد و ابتذال و بی‌حیایی در میان جامعه است.

هر جامعه و انسان خردمندی باید از این واقعیت‌های نگران‌کننده که روند انحطاط پرشتاب جوامع غربی را رقم زده است عبرت بگیرد. اما متأسفانه این روز‌ها شاهد آن هستیم که در کشور ما هم عده‌ای به جای عبرت گیری از راه پیموده شده و به بن‌بست رسیده اروپا و امریکا به تبعیت از هجوم گسترده رسانه‌های غربی به ارزش‌های اسلامی، مروج سبک زندگی غربی شده‌اند و هجوم سنگینی را علیه حجاب آغاز کرده‌اند و با ایجاد دغدغه‌های کاذب و نیاز‌های جعلی برای زنان و تلاش برای کشاندن آن‌ها به جا‌هایی که کرامت آن‌ها را مخدوش می‌کند حمله به زندگی عفیفانه بانوان را پیشه خود ساخته‌اند.

بدون شک اگر به پیروی از این خواسته‌های نامشروع و خانمان‌برانداز تن در دهیم نتیجه‌ای جز این نخواهد داشت که چند دهه دیگر ترکیب تیم ملی ایران هم غالباً از اهالی هند و پاکستان و افغانستان باشند. اگر به دور و بر خودمان هم نگاهی بیندازیم با اثرگذاری شبکه‌های مبتذل ماهواره‌ای و فضای مجازی فاسد روی بعضی از اقشار و دنباله‌روی آن‌ها از سبک زندگی غربی، چنین آثاری به تدریج در میان اقشار تأثیرپذیر از فرهنگ غرب در حال ظهور است.

افزایش آمار طلاق و بعضی جنایت‌های دلخراش نمونه‌هایی از نتایج نزدیک شدن به فرهنگ غربی است. از سرکار که سکاندار مسئولیت خطیر امور زنان و خانواده در کشور هستید انتظار می‌رود با بیان این درس‌ها و اصلاح برنامه‌ها بر اساس این عبرت‌های تاریخی که امروز پیش روی ماست قاطعانه مانع این حریم‌شکنی‌های خانواده ستیز شوید و خدای‌ناکرده در رقم زدن چنین عاقبت ننگینی برای ایران عزیز سهیم نباشید.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =