ایسنا نوشت: معاون نظارت حرفه ای و امور کمیسیون های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور گفت: بیش از یک میلیون دانش‌آموز در کشور مشکل روان‌شاختی دارند.

محمد حاتمی در نخستین همایش ملی یافته های نوین روان‌شناسی کاربردی با بیان اینکه 3500 مرکز خدمات روانشناسی کنکور در کشور فعالیت دارند، گفت: نگرش مردم نسبت به روانشناسی تغییر کرده است و آن را به عنوان یک ارزش پذیرفته اند. باید شرایط را به گونه ای رقم بزنیم تا روان‌شناسی در جامعه نهادینه شود و همه بتوانند از این رشته استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه روان‌شناسی و مشاوره نقش اول را در سلامت جامعه دارد، گفت: تمامی مردم نیاز به روانشناس دارند و مسئولان باید دراین باره فکر و برنامه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ۱۵سال از تاسیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره می‌گذرد و مشکل روان جامعه ما می تواند توسط روان‌شناسان و مشاوران کاهش یابد، خاطرنشان کرد: در کشور حدود یک میلیون و 500 هزار دانش آموز مشکلات روان شناختی دارند که نیاز به مدیریت دارد.

معاون نظارت حرفه ای و امور کمیسیون های سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور اظهار کرد: رشته های روان‌شناسی و مشاوره تنوع بالایی دارند و حدود ۱۴ رشته در این زمینه در دانشگاه ها تدریس می‌شود که تمامی این رشته ها کاربردی هستند.

وی ادامه داد: باید از دانشگاه آزاد به دلیل تلاش های صورت گرفته در مورد رشته های روان‌شناسی و مشاوره که در سطوح ارشد و دکتری تدریس می‌شود تشکر کرد و در عین دانشگاه ها را به استانداردهای جهانی برسانیم و رشته های روان‌شناسی را کیفیت بخشی کنیم تا دانشجویان به خارج از کشور برای آموختن این رشته نروند.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =