تسنیم نوشت: در این مطلب به برخی پرهیزات ضروری در نوع رابطه جنسی زوجین اشاره شده است.

برقراری رابطه جنسی در هنگام بیماری‌هایی مانند سوءهاضمه و رودل، پری معده، همراه با غم‌و‌اندوه زیاد، هنگام تب، سردرد، معده درد، گرمای یا سرمای بسیار، بعد از اسهال، هنگام خستگی شدید، و مهمتر از همه بیش از دو مرتبه در روز نهایت ضرر و زیان را به بدن می‌رساند.

حد اعتدال فاصله میان رابطه زوجین را سه شبانه‌روز عنوان کرده‌اند زیرا که تولید منی کمتر از این مدت مقدور نیست؛ لذا زیاده‌روی بیشتر از این مقدار، وارد کردن فشار زیاد بر طبیعت بدن و از بین بردن قوای بدنی و تحلیل بردن نیروهای مفید برای سلامتی است.

رابطه جنسی زوجین بدون وجود میل به آن، دارای مضرات گوناگون است و در صورت داشتن مزاج خشک یا قلب، مغز، کبد، معده، روده، اعصاب و چشم ضعیف و یا در هنگام پیری، شدت ضرر افراط در رابطه جنسی افزایش خواهد یافت.

بعد از اتمام رابطه جنسی نیز نوشیدن آب یا شربت سرد باعث بروز بیماری‌هایی مانند سستی اعضا، پارکینسون و بیماری‌های کبدی است؛ غسل با آب سرد بعد از انزال نیز همین بیماری‌ها را در پی خواهد داشت؛ پوشاندن بدن از سرما بعد از انزال نیز توصیه شده است.

اگر افراد هنگام برقراری رابطه جنسی در ناحیه کمر، سردی احساس کنند یا دچار لرزش یکی از اعضای بدن شوند یا از لذت ناگهان کاسته شود یا بوی بدی از یکی از اعضای بدن خود حس کنند، بهتر است که هر چه زودتر جهت پاکسازی بدن و اصلاح مزاج خود اقدام کنند زیرا چنین علائمی نشانه تجمع اخلاط فاسد در بدن است.

یکی از بهترین داروها برای بازگرداندن قوای از دست رفته بدن پس از ارتباط جنسی، استفاده از "حب جدوار" یا نوشیدن شیر تازه همراه با عسل هنگام صبح یا شب است؛ از سوی دیگر، خوردن آبگوشت گوسفندی یا نوشیدن آبی که در آن نخود را به مدت حداقل 5 ساعت خیسانده باشند همراه با عسل یا قند، تا حد زیادی به بازگشت توان بدنی کمک خواهد کرد.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =