خراسان نوشت: بحث پیشنهادهای بی شرمانه جنسی به صورت کلی، نیازمند بررسی و درمان اصولی است اما در ادامه مطلب به صورت خاص به خبر پیشنهاد مشاور به خانمی برای ازدواج موقت می پردازیم.

در انتخاب مرکز مشاوره باید دقت کرد
متاسفانه در محیط های مشاوره ای به علت آسیب پذیری بالاتر مراجعان، احتمال وقوع این چنین رفتارهایی چه از جانب مراجع و چه مشاور بیشتر است اما باید توجه کرد که در متن خبر آمده است که وکیل و مشاور. در واقع ممکن است این خانم به دنبال مشاوره حقوقی با یک وکیل تماس گرفته باشند. لفظ «مشاوره» و «مشاور» یک کلمه عمومی است و به هر نوع مشاوره ای اطلاق می شود. مشاوره تحصیلی، حقوقی، روان شناسی، مالی و... و متاسفانه برخی افراد از همین کلمه سوءاستفاده می کنند زیرا تقریبا به کل مشاوره های روان شناسی در جامعه مشاوره اطلاق می شود. 

در نتیجه برخی افراد غیر متخصص با سوءاستفاده از این کلمه اقدام به فریب افراد می کنند. متاسفانه رشته روان شناسی از نظر دخالت افراد غیر متخصص، بسیار آسیب‌پذیر و فعالیت های همین افراد در کل به وجهه روان شناس ها آسیب فراوان وارد کرده است. مردم باید توجه کنند، صرفا کلینیک هایی که از بهزیستی یا سازمان نظام روان شناسی و مشاوره مجوز رسمی دارند و فهرست آن ها در سایت بهزیستی موجود است، صلاحیت مشاوره های روان شناسی و ازدواج و همچنین روان درمانی را دارند. از مردم خواهش می کنیم که در انتخاب کلینیک و روان شناس مناسب دقت کافی را مبذول دارند زیرا یک حرف اشتباه می تواند باعث ویرانی جبران‌ناپذیر زندگی ها شود.

ضرورت مراجعه به مشاوره انکارپذیر نیست
موضوع بعدی، توصیه های بعضی از پیج ها و کانال ها به والدین به بهانه این خبر مبنی بر این است که خودتان با فرزندان تان دوست باشید تا بتوانید نقش مشاور را بر عهده بگیرید و دچار این آسیب ها نشوید! این حرف مانند این است که بگوییم والدین محترم لطفا با فرزندان خود دوست باشید تا اگر نیاز به جراحی مغز داشتند، خود شما به عنوان یک فرد دلسوز، این جراحی را انجام دهید تا از خطاهای پزشکی اجتناب کنید.

مشاوره روان شناسی، به شدت تخصصی و پیچیده است که حتی بسیاری از دانش آموختگان رشته های روان شناسی و مشاوره قادر به انجام آن نیستند. چطور می توان انتظار داشت افراد غیر متخصص آن را انجام دهند؟! مگر این که منظور شنیدن همان نصیحت های بزرگ ترهای فامیل باشد که در ضمن ارزشمند بودن، علمی و قابل تعمیم به همگان در هر زمان و مکانی نیست.

افراد غیر متخصص را به سازمان معرفی کنید
مردم ما می دانند که اشتباه یا حتی فساد اخلاقی یک فرد، دلیل بر آسیب زا بودن آن تخصص نیست. در تمامی مشاغل انسان های شریف و انسان های فاسد وجود دارند. این جا وظیفه اصلی به دوش خود مردم و رسانه هاست که با پیگیری این گونه خبرها، افراد شارلاتان و غیر متخصص را شناسایی و به جامعه معرفی کنند. اگر حرف های مشاوری، علمی به نظر نمی رسد، باید پیگیری و ادعاهایش بررسی شود.

در همین مطلب، آیا اجباری است که دختر دقیقا همان پیشنهاد را انجام دهد؟ از مردم خواهشمندیم که در صورت برخورد با این گونه موارد حتما به مراجع ذی صلاح اطلاع دهند زیرا هیچ سازمانی قادر به نظارت 24 ساعته بر کار همه افراد نیست اما قطعا در صورت طرح شکایت، پیگیری جدی انجام خواهد شد. چه سازمان نظام روان شناسی، چه بهزیستی و حتی کانون وکلا همیشه قاطعانه با تخلفات اخلاقی افراد تحت نظارت خود برخورد کرده اند.

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =