ایرنا نوشت: مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود 2 هزار پرونده ایثارگری برای تعیین درصد جانبازی و حق پرستاری والدین شهدا در چهار استان کشور بررسی شد.

غلامرضا طائبی از برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد در استان‌ های مازندران، خراسان رضوی، اصفهان و همدان خبر داد و افزود: در کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی در استان مازندران هفت نفر از متخصصان، دبیر و 2 کارشناس کمیسیون پزشکی پرونده 206 نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی بررسی و این افراد توسط متخصصان مربوطه ویزیت شدند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران

وی تصریح کرد: همچنین کمیسیون پزشکی حق پرستاری والدین شهدای این استان در شهریور ماه در شهرستان ساری تشکیل شد و 602 پرونده توسط تیم تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

طائبی ادامه داد: کمیسیون پزشکی حق پرستاری والدین شهدا در استان اصفهان نیز از شهریورماه برگزار شد و هزار و 337 پرونده متقاضیان توسط تیم تخصصی بررسی شد.

وی اضافه کرد: همچنین کمیسیون پزشکی تعیین درصد استان همدان نیز در همین ماه با حضور هفت نفر از متخصصان، دبیر و 2 کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و متقاضیان توسط متخصصین مربوطه ویزیت شدند.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید در خصوص برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد استان خراسان رضوی نیز گفت: این کمیسیون در شهریور با حضور متخصصان و کارشناسان کمیسیون پزشکی تشکیل و متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌ های غیر جنگی، توسط متخصصین مربوطه تحت بررسی های پزشکی قرار گفتند.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ١٣ هزار پرونده به کمیسیون پزشکی ارسال شده است که ٢ هزار و 400 پرونده برای بار اول و مابقی مربوط به تجدیدنظر در پرونده جانبازان بوده است.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید افزود: همچنین امسال پرونده 500 نفر در کمیسیون اشتغال یا از کارافتادگی کلی، هزار پرونده در کمیسیون ماده ١5 و هزار و ٣٠٠ پرونده در شورای عالی پزشکی، سه هزار و 6٠٠ پرونده مربوط به کمیسیون حق پرستاری والدین شهدا و ٧٠ پرونده برای تغییر ساعت مورد بررسی قرار گرفته است.

بنیاد شهید و امور ایثارگران به حدود 600 هزار جانباز خدمات ارائه می دهد.

45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =