باشگاه خبرنگاران نوشت: رییس پلیس پیشگیری پایتخت از تمهیدات این پلیس و طرح های ویژه برای برقراری نظم و امنیت در اطراف مدارس توسط ماموران کلانتری ها خبر داد.

سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در رابطه با آغاز فصل مدارس و فعالیت های پلیس پیشگیری پایتخت در این خصوص گفت: از روز اول مهر ماه به مدت 15 روز طرح ویژه برقراری نظم و امنیت مدارس تهران توسط نیروهای کلانتری ها به اجرا در خواهد آمد.

معتاد متجاهر

وی در رابطه با چگونگی اجرای این طرح ها توسط کلانتری ها گفت: کلانتری های پایتخت مدارس سطح حوزه خود را به صورت ویژه تحت پوشش قرار خواهند داد و از زمان حضور دانش آموزان در ساعات ابتدایی در مدارس، نیروهای پلیس مقابل مدارس به صورت پیاده، گشت موتوری و خودرویی مستقر می شوند.

سرهنگ ظهیری در ادامه تصریح کرد: در روز بازگشایی مدارس روئسای کلانتری ها و سرکلانتران در مدارس حوزه های استحفاظی خود حاضر خواهند شد و طی مراسمی این روز را به دانش آموزان و معلمان تبریک عرض خواهند کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در ادامه در خصوص طرح های برقراری نظم و امنیت در مدارس گفت: دستگیری خرده فروشانی که در حوالی مدارس اقدام به فروش مواد مخدر می کنند و آرامش روانی و نظم عمومی حاکم در اطراف مدارس را بر هم میزنند در اولویت پلیس قرار دارد، معتادان متجاهری که در اطراف مدارس حضور دارند و آن محل به پاتوقی برای آنها تبدیل شده است جمع آوری خواهند شد. مقابله با اقلام ضد فرهنگی که در اطراف مدارس توسط برخی از افراد تورزیع و پخش می شود با همکاری پلیس امنیت و پایگاه های آن انجام خواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح توقیف خودروها و موتور سیکلت های مزاحم به ویژه در ساعات پایانی و تعطیلی مدارس اجرا خواهد شد که همه این طرح ها و برنامه ها به سرکلانتری های پلیس پایتخت ابلاغ شده است و اجرا خواهد شد.

سرهنگ ظهیری در رابطه با ترافیک و کمک به پلیس راهور در ساعات ابتدایی و شروع و همچنین ساعات پایانی و تعطیلی مدارس اظهار کرد: به منظور روان سازی ترافیک و تسهیل عبور و مرور در این ساعات به پلیس راهور کمک خواهیم کرد. برقراری تامین امنیت در مسیر رفت و آمد دانش آموزان و اولیای آنها به مدارس، این مسیر ها در هر محله ای تحت پوشش انتظامی گشت های کلانتری قرار خواهند گرفت و همچنین تیم های عملیاتی کلانتری ها به صورت نامحسوس نسبت به برقراری امنیت در خصوص این موضوع کمک خواهند کرد.

وی با تاکید به حضور معاونان اجتماعی کلانتری ها و برگزاری جلسات در مدارس گفت: جهت آگاه سازی دانش آموزان و اولیای آن ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی جلساتی هفتگی با حضور پلیس در مدارس برگزار خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پایان با تاکید بر اینکه مدارس دخترانه به صورت ویژه تحت پوشش قرار خواهد گرفت، گفت: شهروندان در صورت وجود هرگونه مشکل، مزاحمت در اطراف مدارس حتما مراتب را به پلیس و ماموران مستقر در مقابل مدارس گزارش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن به مشکل آن ها رسیدگی شود و اگر برنامه یا پیشنهاد خاصی در رابطه با اجرای طرح های پلیس دارند با برقرای ارتباط با سامانه 197 پیشنهادات و نظرات خود رابه پلیس اعلام کنند.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =