مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل برلزوم تسریع در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قاسم رحیمی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: انتظار داریم در روند پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری سرعت بیشتری از سوی دستگاه های تخصصی و بانک ها دیده شود.

وی با اشاره به پیمایش و بررسی های انجام شده در خصوص طرح های ارائه شده یادآورشد: تمام طرح های اشتغال پایدار روستایی موجود تا پایان خرداد ماه باید به تصویب بانک های عامل برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: در این راستا تمام تلاش خود را در جهت تزریق هدفمند منابع اشتغال به متقاضیان اصلی راه اندازی کسب و کار و استفاده از ظرفیت روستاها جهت جذب نیروی کار بومی انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بخشی از منابع ارزی کشور با تبدیل به ریال برای خروج از بحران بیکاری با اولویت مناطق روستایی، عشایری و مناطق مرزی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در تخصیص و پرداخت این منابع به متقاضیان واقعی ایجاد اشتغال باید دقت کرد تا منابع از هدف و مسیر واقعی خود منحرف نشوند.

رحیمی با تاکید بر اینکه در این خصوص لازم است طرح ها به خوبی شناسایی شوند، متذکر شد: باید طرح هایی مورد حمایت قرار گیرند که بتوانند زنجیره تولید را در روستا تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه در جریان پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر بررسی توجیه مالی طرح از اختیارات بانک است، ادامه داد: در پرداخت تسهیلات این طرح ها مقرر شده یکی از اسناد ملکی یا مسکونی روستائیان، سفته یا ضمانت های صندوق های صادرکننده از وثیقه های لازم برای دریافت تسهیلات باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =