خانه ملت نوشت:نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: طرح جامع پذیرش، تخصصی و حرفه ای شدن وکالت و همچنین ارتقای شغلی وکلا را در پی دارد.

علی بختیار با ارزیابی مثبت تدوین طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت با تاکید بر اینکه جذب وکلا باید متناسب با تعداد فارغ التحصیلان رشته حقوق باشد، گفت: همانند سایر نظامات و حوزه ها، وکلا نیز باید رتبه بندی و درجه بندی شوند که بر اساس این طرح وکلا به سه پایه یک، دو و سه رتبه بندی می شوند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت اصلاح شیوه پذیرش و جذب وکیل، افزود: طرح جامع پذیرش می تواند تخصصی و حرفه ای شدن وکالت و همچنین ارتقای شغلی وکلا را در پی داشته باشد.

وی بر ضرورت تعیین تکلیف هر چه سریع تر طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت تاکید کرد و ادامه داد: در این طرح برگزاری آزمون که در حال حاضر در اختیار کانون وکلا قرار دارد به سازمان سنجش که سازمانی حرفه ای است واگذار می شود و این یکی از جوانب مثبت طرح مذکور است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با برگزاری آزمون وکالت دوبار در سال فارغ التحصیلان بیشتری می توانند در حرفه وکالت مشغول شوند، گفت: درحال حاضر از 17 هزار نفر متقاضی 600 نفر جذب می شوند که این تعداد جوابگوی پرونده های قضایی نیست و باید میزان میزان جذب وکلا را افزایش داد.

بختیار با تاکید بر اینکه از لحاظ کمی و کیفی باید افزایش جذب وکیل در محاکم قضایی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: فعالیت تعداد کافی وکلا از بررسی پرونده ها با حق الوکاله های نجومی جلوگیری می کند البته برای جذب وکیل متخصص هیچ راهی جز برگزاری آزمون وجود ندارد و باید سیستم رقابتی برای جذب وکیل وجود داشته باشد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور قطع ضعف های طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت در کمیسیون قضایی و صحن علنی توسط نمایندگان رفع می شود، گفت: با تصویب و اجرای این طرح تحولی مناسب در نحوه پذیرش وکیل به وجود می آید.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =