تسنیم نوشت: معاون دادگستری اصفهان گفت: بر اساس مذاکره با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد پیکر قربانیان به محض انتقال به پایین کوه به پزشکی قانونی این استان تحویل داده می‌شود.

محمدحسین آقایی گفت: براساس مقررارت آئین دادرسی کیفری بحث انجام امور قضایی این امر به عهده دادگستری استان اصفهان و بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده است.

او گفت: اما بر‌اساس مذاکره‌ای که رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد داشتند به منظور تسهیل و تسریع در روند تحویل پیکر قربانیان با بازماندگان‌شان قرار بر این شد که به محض انتقال اجساد از بالای کوه به پایین این اجساد پس از اقدامات اولیه پزشکی قانونی اصفهان مستقیمأ به مرکز پزشکی قانونی یاسوج منتقل شود.

معاون نظارت و قضایی دادگستری اصفهان و بازپرس ویژه پرونده اجساد هواپیمایی تهران- یاسوج گفت: اجساد به پایین کوه منتقل می‌شوند و اقدامات پزشکی قانونی اصفهان روی آن‌ها انجام و سپس به استان کهگیلویه و بویر احمد تحویل داده می‌شود.

در همین میان به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که با توجه به اینکه تا آخر وقت امروز سامانه‌ای بارشی به این استان می‌رسد، مسئولان تلاش می‌کنند در فاصله زمانی کوتاهی با کمک تکاوران ارتش، هوافضای سپاه، بسیج و هلال احمر اجساد سرنشینان هواپیمای تهران-یاسوج را به پایین قله منتقل کنند.

احمدی درباره آخرین اقدامات برای انتقال اجساد سرنشینان هواپیمای تهران- یاسوج توضیح داد و گفت:ما برنامه ریزی کرده‌ایم که از طریق تکاوران ارتش، سپاه و سایر دستگاه‌های امدادی به محل موردنظر برسیم و بتوانیم با استفاده از هلی‌برن اجساد را به پایین قله منتقل کنیم.

او گفت: برنامه ریزی شده است که پس از رسیدن اجساد به شهر یاسوج آنها را به محل مشخص شده منتقل کنیم تا در فاصله کوتاه موضوع مدیریت شود. سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است جبهه‌ای که از شمال غرب وارد کشور شده تا آخر وقت به منطقه ما برسد به همین دلیل تلاش می‌کنیم که در فاصله زمانی کوتاه و با تقسیم کار میان تکاوران ارتش، هوافضای سپاه، بسیج و هلال احمر اجساد را به پایین قله منتقل کنیم.

همزمان سخنگوی ارتش با اشاره به حضور نیروهای مختلف امدادی و کمک‌رسان در اطراف منطقه حادثه دیده، خاطرنشان کرد: طی 48 ساعت گذشته هم‌افزایی و هماهنگی خوبی میان نیروهای مختلف اعم از نیروهای امدادی، هلال‌احمر، ارتش،‌ سپاه، دفاع دفاع و سازمان هواپیمایی کشوری وجود داشت که این هماهنگی منجر به پیدا شدن لاشه هواپیما شد.

امیر شاهین تقی‌خانی ، با اشاره به حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در اطراف منطقه سقوط هواپیمای مسیر پروازی تهران ـ یاسوج، اظهار کرد: در حال حاضر سرتیپ نعمتی به همراه فرمانده هوانیروز ارتش در کنار چندین تیم تکاوری و نیروی متخصص و اساتیدی از کمیته تکاوری منطقه نظامی شیراز در محل حادثه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: از صبح تاکنون چندین مرحله پرواز توسط هواپیماهای RF4‌ شناسایی نیروی هوایی با پشتیبانی هواپیماهای F14 پایگاه اصفهان انجام شده است. همچنین چندین مرحله پرواز بالگرد نیز تاکنون انجام شده و تکاوران نیروی زمینی به سمت نقطه شناسایی شده در حال حرکت هستند.

سخنگوی ارتش با تاکید بر اینکه محل وقوع حادثه بسیار صعب‌العبور است، گفت: اقدامی هماهنگ، منسجم و هم‌افزا برای پیدا کردن نقطه سقوط میان هلال احمر، نیروهای امدادی، سازمان هواپیمایی کشوری، ارتش، وزارت دفاع، قرارگاه پدافند هوایی منطقه‌ای و سپاه طی 48 ساعت گذشته انجام شد و این اقدامات به جایی رسید که کاپیتان پروازی بالای سر لاشه هواپیمای گم شده رسید.

تقی‌خانی اظهار کرد: در حال حاضر کمیته بحران در محل تشکیل شده و کاری منسجم و هماهنگ میان نیروهای مختلف در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به صعب‌العبور بودن منطقه سقوط هواپیما، گفت: یافتن منطقه کار بسیار دشوار بود و همچنین دسترسی به منطقه حادثه و تخلیه آن منطقه کاری بسیار سخت است که امیدواریم به سرانجام مناسبی برسد.

 

 

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =