نیما دهقانی «سیل ساکن تفکرات اذهان بی‌خودی ناآرام، رام یا عادی» را به سن‌فرانسیسکو می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نیما دهقانی نمایش «سیل ساکن تفکرات اذهان بی‌خودی ناآرام، رام یا عادی» را به زبان فارسی در سن‌فرانسیسکوی ایالت کالیفرنیای آمریکا روی صحنه می‌برد.

این نمایش یک برخورد پست مدرن با زندگی روزمره یک زوج است که ترکیبی از نمایش و رسانه‌های دیجیتال خواهد بود.

در این اجرا بازیگران و عوامل ایرانی- آمریکایی ساکن منطقه سن‌فرانسیسکو او را همراهی می‌کنند. ابوذر حاجی‌پور، نرگس خالوغلی، مهیار قبادی، سپیده ترقی‌کن و محمد صدیقی بازیگران این اجرا هستند. خلیل انوار (عکاس)، شکوه احمدی (طراح گرافیک) و شقایق قاسمیان (طراح بصری دیجیتال) دیگر عوامل آنند. 

این نمایش در سالن سنترال استیج شهر برکلی و با حمایت اعضای گروه قدیمی داروگ روی صحنه خواهد رفت. نمایشنامه «سیل ساکن...»، یک درام پست مدرن حول موضوع پیام و پیام‌رسان‌های مجازی و به چالش کشیدن ارزش‌های خانواده و زندگی امروزی است. این متن در سال ۹۵ توسط انتشارات بوتیمار در قالب کتاب و سپس توسط پیکارت به صورت دیجیتال منتشر شد و امسال کاندید جایزه ادبیات نمایشی ایران بود. این نمایشنامه توسط کارگردانان مختلفی در ایران روی صحنه رفته‌ است اما برای اولین بار است که خود نویسنده متنش را کارگردانی می‌کند.

آخرین نمایش نیما دهقانی در ایران «علی ای حال» و «شیوه صحیح استفاده از دستگاه» در تئاترشهر بود و پیش از آن با اجرای «منو تلخک» در سال ۹۲ عنوان بهترین کارگردان جوان سال را از طرف خانه تئاتر دریافت کرد. او «پیکر زن همچون میدان نبرد- یک اجرای آنلاین بر اساس متن ماتئی ویسنی‌یک» را در سال ۹۵ در پنسیلوانیا روی صحنه برد و پس از سه سال تجربه ترکیب هنر و تکنولوژی و تجربه‌های پرفرمنس و واقعیت مجازی، بناست در سال ۲۰۱۹ متن جدید ماتئی ویسنی‌یک را با موضوع مهاجرت و تکنولوژی در قالب یک تئاتر محیطی روی کشتی در سن فرانسیسکو روی صحنه ببرد.

یک مجموعه ورکشاپ در حوزه تئاتر دیجیتال و اجرایی با نام موقت «در ستایش تهران و تئاتر و تله کامینیوکشین» با بازی علیرضا کیمینش از برنامه‌های سال ۹۷ نیما دهقانی و گروه تئاتر «کنترل ضد» در ایران است.

58242

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =