مهر نوشت: دادستان عمومی و انقلاب قزوین از کاهش ۴۵ درصدی عوارض قزوین- رشت تا اتمام پروژه شرکت راه آهن خبر داد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در این باره اظهار کرد: طی مکاتباتی که با وزارت راه و شهرسازی و شرکت ملی آزادراه ها صورت پذیرفته است، مقرر شد با توجه به عملیات نصب عرشه پل ریل راه آهن در مسیر آزادراه قزوین- رشت عوارضی این مسیر کاهش یابد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود ۴۰ کیلومتر از آزادراه قزوین- رشت با توجه به عملیات نصب عرشه پل ریل راه آهن مسدود است و در این محدوده از جاده قدیم تردد صورت می پذیرد که به همین منظور و با توجه به مکاتبات صورت گرفته حدود ۴۵ درصد عوارضی این مسیر کاهش یافت.

این مقام قضایی در ادامه افزود: با توجه به اینکه رانندگان در این مسیر از تمامی آزادراه استفاده نمی کردند ولی عوارضی به صورت کامل دریافت می شد و این امر برخلاف مقررات اخد عوارض می باشد و باید به میزان استفاده از آزادراه عوارض پرداخت شود، با پیگیری دادستانی قزوین و مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی و شرکت ملی آزادراه ها این کاهش عوارض صورت پذیرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: کاهش ۴۵ درصدی عوارض قزوین- رشت تا اتمام پروژه شرکت راه آهن برقرار است و بعد از پایان یافتن پروژه نصب عرشه پل راه آهن و استفاده مجدد مردم از آزاد راه عوارض این مسیر نیز به حالت قبل برخواهد گشت که در این خصوص نیز اطلاع رسانی لازم در آینده صورت خواهد پذیرفت.

دادستان مرکز استان به احیای حقوق عامه اشاره کرد و اظهار داشت: استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی های مشروع مردم از وظایف مهم قوه قضائیه است که مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب نیز می باشد به همین منظورهرجایی که مشاهده شود حقوق مردم و بیت المال تضییع شده و یا مورد تعرض قرار گرفته است، دستگاه قضایی و در راس آن دادستانی به عنوان مدعی العموم با توجه به امر قانونگذار ورود پیدار می کند و در جهت احقاق حق اقدام خواهد کرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در پایان به بیانات رییس معظم قوه قضاییه در خصوص احیای حقوق عامه توسط دادستان ها اشاه کرد و گفت: حضرت آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی دستور فرمودند که دادستان ها می بایست با استفاده از اقتدار و جایگاه خود و با استدلال قضایی و مبنای حقوقی باید به موضوعات مربوط به حقوق عامه ورود پیدا کنند که در همین راستا دادستانی قزوین دستور رییس معظم قوه قضاییه را از اولویت های خود قرار داده است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سروش IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    5 0
    من یکشنبه از همین مسیر اومدم تهران. واسه استفاده حداکثر 5 کیلومتری از آزاد راه باید 3000 تومن ناقابل بدیم و این که مسیری که 2 ساعت باید طول بکشه رو 5 ساعت اومدیم لابد زیاد مهم نیست.