معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نسبت به شیوع آنفلوانزای پرندگان هشدار داد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکردو رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری با توجه بهد شیوع آنفلوانزای پرندگان بر لزوم رعایت احتیاطات استاندارد تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  وب دا؛ دکتر عبدالمجید فدایی افزود: با توجه به ورود سویه جدیدي از ويروس آنفلوانزاي پرندگان به کشور ( ويروس آنفلوانزاي پرندگان H۵N۶ ) و احتمال ابتلاي انساني با اين نوع ويروس لازم است کليه شهروندان گرامي در سطح استان از هرگونه شکار پرندگان وحشي،سر بريدن ، پرکندن و تماس با فضولات اين پرندگان و همچنين نگهداري و خريد و فروش اين گونه پرندگان و نيز تماس طيور خانگي با اين نوع پرندگان اكيداً خودداري نمايند.
وی تصریح کرد: همچنین شهروندان گرامی در صورت داشتن تلفات در طیور خانگي بلافاصله موضوع را به کارکنان يهداشتي منطقه سکونت خود اعلام و از تماس با لاشه پرندگان و طيور تلف شده خودداري نمايند.
دکتر فدایی، در ادامه از عموم مردم خواست، در صورت بروز علائم تب ، سرفه ، درد عضلات و گلو درد بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی درماني در منطقه سکونت خود مراجعه نمايند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاکنون موردی از ابتلای انسانی به اين نوع ويروس در کشور گزارش نشده است وليکن رعايت احتياطات استاندارد ضروري است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =