کارخانه های تعطیل شده استان اردبیل فعال می شوند

استاندار اردبیل گفت: با حمایت های دولت کارخانه های راکد و تعطیل شده این استان دوباره فعال می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ اکبر بهنام جو در جریان بازدید از خطوط تولید کارخانه تارا سبلان در شهرک صنعتی شماره 2 گفت: حمایت از کارخانه های تعطیل شده از جمله کارهای مورد نظر در زمینه توسعه اشتغال و پیشرفت صنعتی استان است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: برخی از کارخانه های استان پتانسیل این را دارند که با مدیریت جدید و ابتکاری و حل مشکلات جزیی پیش آمده دوباره به چرخه تولید بازگردند.

وی با بیان اینکه 20 تا 30 درصد کارخانه های صنایع استان اردبیل به دلیل مشکلات مدیریتی و یا سرمایه در گردش از تولید بازمانده اند، افزود: شهرک های صنعتی سهم فزاینده ای در راستای اشتغالزایی استان اردبیل به عهده خواهند داشت.

استاندار اردبیل اظهار کرد: سال آینده با بازگشت کارخانه های نساجی و ذوب آهن استان اردبیل به چرخه تولید برای بیش از سه هزار نفر ظرفیت اشتغال ایجاد و شکوفایی برای استان رقم خواهد خورد.

او همچنین گفت که کارخانه راکد تولید لبنیات تارا سبلان با مدیریت جدید سال آینده وارد چرخه تولید می شود و این کارخانه ظرفیت اشتغالزایی برای 600 نفر به صورت مستقیم را دارد.

وی با بیان اینکه برای این کارخانه بیش از یک هزار و 600 میلیارد سرمایه گذاری شده اظهار کرد: این واحد تولیدی جزو منحصر بفردترین کارخانه های کشور در زمینه تولید انواع لبنیات ، آبمیوه و شیر خشک است که از سال 86 راکد مانده است.

بهنام جو ادامه داد: کارخانه تارا سبلان در بحث ایجاد اشتغال 20 هزاری در سال آینده کمک شایانی را به برنامه های اقتصادی و صنعتی استان اردبیل خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =