ورزش سه نوشت:مهمترین مهره السد در دیدار امروز دو تیم پرسپولیس و نماینده قطر مطمئنا ژاوی هرناندز ستاره اسپانیایی این تیم خواهد بود.

ژاوی که یکی از پرافتخارترین بازیکنان حاضر در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود، امروز تقابلی دیدنی و جذاب مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ پیش رو خواهد داشت. ستاره‌ای که قهرمانی جهان و اروپا و لیگ قهرمانان را در کارنامه خود دارد و در روزهای پایانی بازیگری‌اش با پیراهن السد به دنبال افتخاری در قاره آسیاست.

او که در فصل گذشته و در مرحله پلی‌آف برابر استقلال نتوانست جواز صعود تیمش را دریافت کند تا حذفی زودهنگام از این رقابت‌ها داشته باشد، اینبار در مرحله گروهی و در تقابل با پرسپولیس به عنوان اصلی‌ترین حریف این تیم به دنبال نمایشی ماورایی خواهد بود تا سطح و کلاس فنی خود را به رخ بکشد.

در دیدار امروز احتمالا کمال کامیابی نیا مامور مهار این بازیکن خواهد بود. هافبک دفاعی ملی‌پوش پرسپولیس که آخرین شانس‌های خود را برای حضور در لیست تیم ملی در روسیه و جام جهانی جستجو می‌کند، قادر خواهد بود با یک نمایش موفق برابر یکی از برترین‌‍ هافبک‌های حاضر در آسیا این مسیر را برای خود کوتاه‌تر کند. هافبک شماره 11 پرسپولیس که بعد از نمایش‌های درخشان بار دیگر دچار بدشانسی بزرگی شده بود و مصدومیت کتف او را هفته‌ها از ترکیب سرخپوشان دور کرده بود، این روزها به شرایط بدنی مناسبی دست یافته و در بازی امروز نیز در ترکیب اصلی این تیم به میدان خواهد رفت تا مامور اصلی مهار حملات و بازیسازی ژاوی هرناندز شود.

ژاوی هرناندز که در فصل 4-2003، با گل خود در سانتیاگو برنابئو زمینه ساز آغاز موفقیت‌های بارسلونا بود، هر چند به روزهای پایانی فوتبال خود رسیده اما تئوری پاس‌ها و مغز متفکر او برای دستیابی به موفقیت چیزی است که هنوز از آن به بهترین شکل ممکن سود می‌برد و این اتفاق کار شاگردان برانکو ایوانکوویچ را برای رسیدن به نتیجه سخت و سخت‌تر خواهد کرد. ژاوی در کارنامه بازیگری خود روزهای اوج فراوانی دارد اما همگان به نقش ویژه او در دیدار فصل 2004 که با هدایت فرانک رایکارد توسط در سانتیاگو برنابئو شاگردان کی‌روش را شکست دهند اشاره می‌کنند. دیداری که بارسلونا با گل دقیقه 86 این بازیکن روی پاس چیپ دیدنی رونالدینیو به سود خود خاتمه داد تا سرمربی پرتغالی کنونی تیم ملی ایران را به درب خروجی رئال مادرید نزدیک‌تر کند و دوران شکوفایی و اوج بارسلونا در این دهه را شکل دهند.

 


کامیابی‌نیا که لقب گاتوزو را در پرسپولیس با توجه به جنگندگی‌اش از سوی همبازیان و هواداران این تیم به خود اختصاص داده، در تقابل با ژاوی شاید بهتر باشد بیشتر در نقش ژابی آلونسو، هافبک رئال مادرید فرو رود، ستاره‌ای که در تقابل طرفین عملکرد خوبی همواره از خود به نمایش گذاشته و با قدرت فیزیکی و پاسوری خود نه تنها مانع از شکل‌گیری حملات او شده که حملات خوبی را نیز برای تیمش بعد از تصاحب توپ ترتیب داده است. کامیابی نیا در دیدارهایی که پیش از مصدومیت برای سرخپوشان به میدان رفته بود، بهترین عملکرد را از این حیث داشت و با اضافه شدن به موقع به فاز تهاجمی تیمش نقش پررنگی از خود ایفا کرده بود. هر چه هست در بازی امروز نقش هافبک‌های پرسپولیس و در راس آن کمال کامیابی نیا بیش از سایرین برای دستیابی از امتیاز از السد حائز اهمیت است و مساله مهمتر این است که با توجه به خصوصیات فنی و تکنیکی بالای هافبک‌ها و مهاجمان رقیب آنها باید در تلاش باشند تا از دادن ضربات ایستگاهی در نزدیکی محوطه جریمه پرسپولیس خودداری کنند تا با دردسر بزرگی نیز از این حیث مواجه نشوند.

 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =