کیهان نوشت: منتقدان برجام با خرید هواپیمای جدید مخالف نیستند.منتقدان بر آن بودند و هستند که در شرایط فعلی، چه خوب است که اولویت را نه توسعه ناوگان هوایی به هر بهایی ولو منت‌کشی و ذلت قرار دهیم بلکه، راه زمینی را امن و گسترده سازیم.

از سال 84 تا 94 تلفات هوایی ایران 500 کشته بود و در همان مدت، میزان تلفات جاده‌ای 219 هزار نفر! با این شرایط، آیا فهم این مسئله خیلی سخت و جانکاه است که اولویت ما هم‌اینک باید توسعه و ایمن‌سازی حمل‌ونقل و مسافرت زمینی قرار گیرد؟  از طرفی دیگر! سقوط هواپیما  زمان مناسبی برای حمله نه به منتقدان ولو با دروغگویی و تحریف و ناجوانمردی بلکه، موضوع مناسبی برای نقد و تاختن به دولت‌هایی بود که با تحریم‌های ظالمانه مردم ایران را هدف قرار می‌دهند.

 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    180 2
    با این حساب از نظر کیهان تا زمانی که تعداد کشتارمون در هواپیما به تعداد مرگ در جاده نرسیده نباید هواپیما بخریم. باید بزاریم به اون مرحله از فاجعه برسیم بعد هواپیما بخریم. این هم سبک مدیریتی اونهایی که کشور رو به اینجایی رسوندن که هستیم.
    • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
      12 0
      بالا بردن تعرفه خودرو با کیفیت همانند استفاده از ناوگان کهنه هوایی خطرناک است.کیهان از هر دو حمایت میکند.
  • بدون نام ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    130 2
    اصلا بهتره شتروقاطر والاغ بخریم وقتی که هرروز نسبت به همه جهان عقب تر وعفب تر می رویم
  • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    75 0
    متاسفم برا خودم که کلیک کردم روی این لینک
  • بی نام RO ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    91 0
    آقای کیهان در کل دنیا تلفات هوایی مگه چقدر بوده که پانصد تاش مال ایران بوده آمار پانصد تا نسبت به دونیا بسیار بالا ست. در ضمن میخوای اصلا با ستوران بریم مسافرت.خطرش هم کمتره تازه خوش میگذره چند ماه هم توی راه هستیم
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    62 1
    هواپیما را ما نمی سازیم ولی آسفالت رو ما می تونیم بسازیم بنابراین قیاس این دو موضوع منطقی نیست .
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    97 1
    آیا این ها انسان هستند؟
  • یاسر IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    66 0
    توهمی جدید
  • بی نام CA ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    76 1
    اگر پدر و مادر و خواهر و برادر خودتون بود هم همین رو میگفتید
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    79 1
    آيا کيهان ازدرک اين موضوع عاجزه که : مقصر تلفات جاده اي بيشتر فرهنگ پايين رانندگان دررانندگي وبي دقتي وبي احترامي انان به قوانين است وخودشون تقاص اين بي دقتي رو ميدن ولي اون مسافر بي گناه داخل هواپيما کتک ضعف تکنولوژي هواپيماها وقديمي بودن اونا رو ميخوره پس بايد ناوگان تجهيز بشه.
  • وحید A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    72 0
    شریعتمداری اگر یکی از بستگانت رو تو یکی از این حوادث هوایی از دست می دادی باز این حرف رو می زدی الان جون اون پونصد نفر بی اهمیته
  • بی نام CA ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    54 0
    چی میگی واسه خودت تو
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    61 0
    تا الان که هواپیما نخریدین الویتتون جاده بوده اونم که وضعی نداره ما شا الله سالی 16000 کشته میگیره تازه کاش همش به جاده باشه ماشین استاندارد هست یا فرهنگ رانندگی درست شده همه چیمون بهم میاد.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    22 6
    درست میگه اول فرودگاهها درست کنید بعد هواپیما بخرید.
  • شهروند ایرانی A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    64 0
    معلومه واسه اونا الویت نیست خود اهالی کیهان و خانواده هاشون با هواپیماهای درست و نو جابجا میشن تاوان خود خواهی اونارو مردم دارن میدن.
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    75 0
    اقا فحش بخوایم بدیم چاپ نمی کنید؟
  • بی نام RO ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    49 0
    کیهان جان میگم اگه با خرو الاغ بریم سفر حتی این پونصد نفر هم کشته نمیشن
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    61 0
    اولا اگر اقایان بگذارند که تابوتهای متحرک از خط تولید خارج شوند و خودروهای با کیفیت خارجی باقیمت مناسب دردسترس مردم قرار بگیرد میزان تلفات جاده ای پایین می اید ثانیا اگر روزی یک هواپیما کله پا شود اقایان خیالشان راحت می شودثالثا کشورهای امارات وقطر را درنظر بگیرید خطوط هواپیمایی انها از جمله بهترین و امن ترین خطوط هواپیمایی جهان است لقبی که قبلا در اختیار هما بود ان زمان که اصلا نه قطر ایرویزی بود ونه امارات ایرلاین اما بی تدبیری اقایان نتیجه این شد
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    46 0
    آقایان کیهان چه کسانی باعث شدند همان دولت هایی که میگویید به آن ها بتازیم به سان آب خوردن شب پیش نویس قطعنامه ارائه بدهند و فردای آن با اکثریت آرا در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برسانند؟ یادتان می آید عده ای میگفتند بگذارید تحریم کنند کاغذ پاره ای بیش نیست؟ صنعت هوایی ما سال هاست که تحریم است
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    25 0
    بنزین سالم بخرید.الویتش از همه چی مهمتره.خودمون بلد نیستیم تولید کنیم
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    32 1
    با توجه به آمار تصادفات جاده ای بهترین کار جمع آوری خوردروها بخصوص ماشین های مدل بالا و استفاده از گاری و الاغ و قاطر است . البته اسب هم نباید استفاده بشود چون تا حدودی اشرافی است و امکان وابستگی به خارج بخاطر واردات احتمالی و دارو و درمان ان وجود دارد .
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    41 0
    شما یک کشور پیدا کن که امار مرگ ومیر بیشتر از ایران باشه به همون استناد کن که خرید هواپیما ضرورت نداره
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    10 0
    درآمد صنعت هوایی امارات: ۲۵ میلیارد دلار در سال، نزدیک به درآمد ایران از فروش نفت شما به چی می گی الویت ؟
  • بی نام DE ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    8 0
    این بیمار نمیدونه سقوط هواپیما نماینده یک ساختار پر غلطه و سازماندهی. ناکار آمده از این رو اهمیت صد چندانی نسبت به تصادف ماشین که بیشتر به رفتارهای پر خطر راننده وابسته است پیدا میکنه و نمیدونه پژواک و بازتاب اون درجهان بسیار شرم آور تره ...جز این یکی نیست به ایشان بگه کشور امارات زمانی که امثال تو استراتژیست این کشور بودند از قبل نابودی ایران ایر بیش از درامد نفتی کشور ما در امد کسب میکنه ؟
  • بی نام A1 ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    11 0
    .......... و البته جناب شریعتمداری مسافر دائم هواپیماهای برجامی هستن جناب شریعتمداری لطف کنند زمینی تشریف ببرن به مقصد مورد نظرشون البته با اتوبوس
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    3 0
    در استدلال کیهان چندین ضعف جدی وجود داره : 1.ده سال اخیر دقیقا مدت زمانی هست که تعداد زیادی از هواپیما های کشور فرسوده شده اند و منجر به سقوط شده اند اما به طور معکوس طی ده سال اخیر به دلیل سیاست گذاری های درست ایران موفق شده تا حد زیادی تلفات رانندگی در کشور را کم کند.در واقع روند تلفات هواپیما رو به افزایش و روند تلفات جاده ای رو به کاهش است.و این روند اگر تغییری ایجاد نشود برای سالیان آینده هم ادامه پیدا می کند. 2.اگر در حمل و نقل هوایی و ریلی سرمایه گذاری مناسب صورت گیرد بسیاری از سفر های جاده ای کاهش خواهد یافت که این به معنی همان کاهش تلفات در سوانح جاده ایست.در واقع با یک تیر دو نشان زده می شود.
  • احمد A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    5 0
    اگر بخواهیم برا اساس اولویت برنامه ریزی کنیم که شما و امثال شما بازنده اید مثلا آیا بودجه ملیاردی به صدا و سیما و جریده هایی مثل شما با چند هزار تیراژ اولویت دارد؟ آیا هزینه ملیاردی در فلان کشور در شرایطی که توی کشور خودمون فاجعه اقتصادی است اولویت دارد؟ چندین مورد دیگه هم می تونم بگم ولی احتمالا دوستان کامنت رو چاپ نمی کنند.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    4 0
    3. با توجه به این که ناوگان هوایی کشور فرسوده است اگر هواپیما های جدید خریداری نشود سقوط آن ها به طور صعودی افزایش می یابد نه مطابق با آمار 10 سال پیشچرا که همین حالا هم ناوگان هوایی بالای 20 سال سن دارد.بدیهی است که اگر سن آن به 30 و 40 برسد و تغییری رخ ندهد به معنای فاجعه در حمل و نقل هوایی خواهد بود