یک کارشناس اقتصادی معتقد است: رشد اقتصادی متاثر از اتفاقاتی است که از نظر معنای اقتصادی کاملا روشن است چیست، ولی از نظر مردم معلوم نیست و کاملا گمراه می‌شوند.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: رشد اقتصادی بر اثر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌وجود می‌آید. به عبارتی، بخش خصوصی است که به دلیل این‌که بانک‌ها امکانات وام‌گیری برای آنها فراهم می‌کنند و یک مقداری نیز از سرمایه خود استفاده می‌کند، عاملی در جهت افزایش رشد اقتصادی خواهد بود.

وی با اشاره به درآمد نفتی دوران احمدی‌نژاد، افزود: بر این اساس، این‌که درآمد دولت بالا رود، به‌تنهایی دلیلی ندارد که به رشد بالا منتهی شود.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: شما در نظر داشته باشید که قیمت نفت در دوران احمدی‌نژاد در بالاترین رقم بود. بودجه‌ای که دولت دارد، این بودجه را هزینه می‌کند؛ بخشی هزینه‌های عمرانی و بخشی نیز هزینه‌های جاری است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: گاهی مواقع رشد اقتصادی متاثر از اتفاقاتی است که از نظر معنای اقتصادی کاملا روشن است چیست، ولی از نظر مردم معلوم نیست و کاملا گمراه می‌شوند.

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    2 1
    واقعا تجربه نشان داده پیشبینی وپیشنهادات شما تا الان واقعا شگفت انگیز بوده. این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: گاهی مواقع رشد اقتصادی متاثر از اتفاقاتی است که از نظر معنای اقتصادی کاملا روشن است چیست، ولی از نظر مردم معلوم نیست و کاملا گمراه می‌شوند. شما درست میفرمایید.از نتایج معلومه
  • رضایی A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    0 0
    دکتر جان با این سود بانکی بالا بخش خصوصی ترجیح می دهد بخورد وبخوابد و سود یامفت بخورد تا سرمایه گذاری کند. تا وقتی سود بانکی نیاد زیر نرخ تورم رشد اقتصادی نخواهیم داشت. این رشد فعلی هم صوری و نفتی هست اثر تزریق پول نفت هست.