اژه‌ای:‌ از برنامه رسانه ملی درباره پرونده سیدامامی خبر ندارم/ آمریکا در راس این پرونده قرار دارد

سخنگوی قوه قضاییه گفت که اینکه در صدا و سیما اعلام شده سیدامامی جاسوس است خلاف قانون نیست.

غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت در پاسخ به سوالی درباره بازداشت 70 جاسوس یا متهم به جاسوسی در زندانهای تهران گفت: بسیاری از جاسوسان در سالهای گذشته بازداشت شده و بعضا محکومیت شان تمام شده و آزاد شده است. در حال حاضر نمی دانم محکوم به اتهام جاسوسی چند نفر در زندان است. این به معنی آن نیست که محکومان مربوط به امسال و پارسال بوده است.

همچنین او در پاسخ به سوالی درباره باینکه رنامه صدا و سیما درباره زندگی و مرگ مرحوم سید امامی استاد دانشگاه امام صادق خلاف قانون بوده یا نه گفت: ممکن است در جامعه، شایعاتی مطرح شود و در خصوص این موضوع که چه چیزهایی در رسانه ملی مطرح شده، من نمی دانم. اما اینکه گفته شود کسی که خودکشی کرده به اتهام جاسوسی بازداشت بوده، اشکالی ندارد ولی اگر بیشتر باشد، من خبر ندارم.

او افزود: تاکنون فرد خارجی در این پرونده بازداشت نشده است. افرادی متهم هستند ولی بازداشت افراد خارجی نداشته ایم. 3نفر در استان هرمزگان اخیرا در این باره بازداشت شده و تفهیم اتهام شده اند. درباره جزییات این پرونده فعلا قانون به ما اجازه نمی دهد بیان کنیم. نباید گمانه زنی شود و ذهن مردم به جاهای مختلف برود و وضعیت رسیدگی به پرونده را مشکلتر کند. اجازه دهید تحقیقات پرونده تکمیل و رسیدگی انجام شود.

اژه‌ای ادامه داد:  تردید نکنید بحث نفوذ جدی است و در راس آنها آمریکا و اسراییل قرار دارد. نفوذ، فقط به خاطر جمع آوری اطلاعات نیست. بعضا اطلاعات می دهند تا در تصمیم گیری ها و تصمیم سازیها دخالت کنند. در این رابطه افرادی که به صورت نفوذی کار می کنند بدیهی است باید پوششی داشته باشند. یک فرد نفوذی اگر ظاهر خود را از رفت و آمد و اصلاح صورت با محیط تطبیق ندهد به او شک می کنند. اگر فردی می خواهد به کوهستان، بیابان یا شهرها برود و آشکارا فیلمبرداری و عکسبرداری کند بلافاصله به او می گویند تو کی هستی؟ بدیهی است باید پوشش داشته باشد. عوامل نفوذ بسته به جایی که می خواهند بروند، پوشش انتخاب می کنند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در پرونده‌ای که به محیط زیست معروف شده، تحت پوشش محیط زیست اقداماتی داشته اند و در واقع تحت پوشش اقدامات محیط زیستی، هدف اصلی خود را دنبال می کردند. آیا همه کسانی که در این موسسه کار می کردند از ماهیت نفوذ خبر دارند؟ بدیهی است که نه، همه کسانی که با او کار می کنند چه بسا از ماموریت اصلی افرادی که با آنها کار می کنند اطلاع نداشته باشند. مشکل کار اینجاست چه کسانی ماموریت واقعی دارند و چه کسی بی اطلاعند. چه کسانی وابستگی به خارج دارد و چقدر می دانند که کارشان خلاف است. نفوذ، جاسوسی، پوشش و حتی بی اطلاعی برخی از این افراد واقعیت دارد، این که برخی به خارج وصل بوده اند هم واقعیت دارد. باید بگذارید برویم جلو ببینیم چه کسانی از گذشته وابسته به سرویس های اطلاعاتی آمریکایی و صهیونیستی بودند و چقدر اطلاعات بیرون داده اند. اجازه بدهید موضوع پیگیری شود.

او در پایان گفت: تا تحقیقات نهایی نشده، پرونده هم امنیتی و جاسوسی است، بیان جزییات پرونده اشکال دارد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =