خانه ملت به نقل از یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، نوشت: باید اجازه داده شود تا با استفاده از تکنولوژی روز، بحث، تحقیق، برنامه‌های به‌روز و شیرین کردن آب از منابع آبی دریاهای خزر، عمان و خلیج فارس استفاده کنیم.

جواد کاظم نصب الباحی در خصوص اجرای طرح نکاشت در برخی از استان‌های کشور، اظهارداشت: ضمن اینکه طرح نکاشت باتوجه به کمبود منابع آب عمل درستی است اما باید از سوی دیگر قشر عظیم کشاورزان را نیز در نظر داشته باشیم اگر دولت بتواند معوض به کشاورزان پرداخت کند می‌تواند در این زمینه اقداماتی را داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باران‌های اخیر باعث شد تا بسیاری از کشاورزان متضرر شوند،گفت: با توجه به خسارات ناشی از بارندگی‌ها اخیر،  اعلام ممنوعیت کشت تابستانه برنج برای کشاورزان معضل بزرگی را  به‌وجود می‌آورد که باید سیاست‌های مناسبی در این زمینه گرفت. 

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی درخصوص اینکه برخی اعتقاد دارند در تعدادی از استان‌ها صنایع به منظور اشتغالزایی کشاورزان مستقر شوند، اظهار داشت: این اقدام با توجه به رشد بیکاری امکان پذیر نیست و صنایع هر روز در حال ورشکستگی هستند، اگر این امکان وجود دارد باید کارگران شرکت‌های در حال تعطیلی را حفظ کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تخصص این کشاورزان در زمینه کشاورزی است، ادامه داد: نمی‌توان کشاورزان را در کارخانجات فولاد به‌کارگیری کرد زیرا نسل‌های قبل این افراد نیز کشاورز بوده‌اند و به این شغل علاقه دارند.

وی با بیان اینکه کشاورزان زمین در اختیار دارند و لازم به ایجاد اشتغال برای آنها نیست، تصریح کرد: زمین این کشاورزان را آباد و مدیریت توزیع عادلانه آب را ایجاد کنید تا اینگونه نباشد که یک استان آب زیادی را برداشت کند اما استان دیگر آب کشاورزی لازم در اختیار نداشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورز، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه باید اجازه داده شود تا با استفاده از تکنولوژی روز، بحث، تحقیق، برنامه‌های به‌روز و شیرین کردن آب از منابع آبی دریاهای خزر، عمان و خلیج فارس استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی با انجام برخی اقدامات در شرایطی که آب شیرین ندارد توانسته اقتصاد کشاورزی خود را ارتقاء دهد و در زمینه تولید گوجه فرنگی و گندم حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =