۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

نمایش «دده خانم» به نویسندگی و کارگردانی جواد عاطفه و بازی عاطفه پاکبازنیا از 18 اردیبهشت 97 در خانه نمایش «دا» روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشنامه «دده خانم» بخش دوم «سه‌گانه‌ خانم» است. بخش اول این سه‌گانه با نام «خانم ایکس» بود، نمایشی که در بهمن و اسفندماه ۹۵ با نویسندگی و کارگردانی جواد عاطفه در خانه‌ نمایش دا روی صحنه رفت.

«دده خانم» روایتگر زن مرده‌شوری است که فرزندش مرده و باید فرزندش را بشورد! این نمایش هم همچون نمایش «خانم ایکس»، درباره‌ زن و مسئله‌ زنان در مصاف با کار، همسر و فرزند و زندگی است. این‌بار دده خانم، با تک‌گویی خودش، بحران زن بودن را در جامعه‌ای مردسالار روایت می‌کند. زنی که هیچ است و می‌خواهد و تلاش می‌کند که باشد و زندگی کند. بازیگر این نمایش عاطفه پاکبازنیا مترجم آثار آرتور کوپیت، یوجین اونیل و لارش نورن در ایران است.

شقایق دارابی (دستیار کارگردان)، آذین پاکبازنیا (مدیر صحنه)، روزبه حسینی (طراح نور)، سهند بهادری (طراح صدا)، مهدی فاتحی (طراح پوستر)، هدیه جوانی (طراح بروشور )، جواد عاطفه (طراح صحنه و لباس)، پانته‌آ قاسمی و رسول نورمحمدزاده (عکاس) عوامل دیگر این نمایش هستند.

57243

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =