۰ نفر
۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۹

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: با توجه به این که ترامپ در ارتباط با تعهد کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای ابراز تردید کرده است، احتمالا نشست ترامپ و اون به طور کلی لغو شود.

الجزيره انگليسي گزارش داد با توجه به این که رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با تعهد کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای ابراز تردید کرده است، انتظارات فزاینده ای در این باره وجود دارد که نشست بین کره شمالی و آمریکا نه تنها به تعویق خواهد افتاد بلکه احتمالا به طور کلی لغو خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اگر برخی شروط خاص محقق نشوند، آماده به تعویق انداختن مذاکرات برنامه ریزی شده خود با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است.

ترامپ این سخنان را در دیدار با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی در کاخ سفید بیان کرد. ترامپ قرار است ماه آینده در سنگاپور با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند.

کیمبرلی هالکت خبرنگار الجزیره انگلیسی از واشنگتن گزارش داد دونالد ترامپ می تواند با دست یابی به یک توافق تاریخ ساز شود، اما در حال حاضر برگزاری دیدار رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. ترامپ در سخنانی گفت: "به زودی خواهید فهمید این دیدار برگزار می شود یا خیر."

چند روز است که برگزاری نشست ماه ژوئن بین ترامپ و کیم در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. ترامپ روز سه شنبه در دیدار با رئیس جمهور کره جنوبی در کاخ سفید اطمینان داد نشست سنگاپور برگزار خواهد شد. ترامپ گفت: "ممکن است این دیدار برگزار شود. ممکن هم هست که این دیدار در روز دوازدهم ماه ژوئن برگزار نشود."

یکی از موضوعات مهم مسئله خلع سلاح هسته ای کره شمالی است. ترامپ پیشنهاد کرد در ازای دست برداشتن کره شمالی از برنامه هسته ای خود، اعمال تحریم های مالی علیه این کشور پایان یابد. رهبر کره شمالی اخیرا در پی ابراز نگرانی در ارتباط با رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، دیدار خود با مقامات کره جنوبی را لغو و همچنین تهدید کرد بر سر درخواست آمریکا در ارتباط با پایان دادن به برنامه هسته ای کره شمالی، می تواند دیدار با ترامپ را نیز لغو کند.

روز سه شنبه، بار دیگر به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا، چین را در ارتباط با تهدیدهای پیونگ یانگ مقصر می داند زیرا کیم جونگ اون اوایل این ماه با شی جینپینگ رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد. ترامپ در سخنانی گفت: "آنها پس از آن نشست رویکردی متفاوت اتخاذ کرده اند." مون جائه این در تلاش برای برگزاری نشست بین آمریکا و کره شمالی، در این باره ابراز خوش بینی کرد. او در سخنانی گفت: "اگر همواره به این موضوع فکر کنیم که تلاش ها در گذشته به شکست انجامیده است و این بار نیز با شکست مواجه می شود، هیچ گونه تحول مثبت تاریخی ایجاد نخواهد شد ."

اما با توجه به این که رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با تعهد کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای ابراز تردید کرده است، انتظارات فزاینده ای در این باره وجود دارد که نشست بین کره شمالی و آمریکا نه تنها به تعویق خواهد افتاد بلکه احتمالا به طور کلی لغو خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =