تحقق اهداف کاهش تلفات شرکت برق لرستان درسال 96

سهمیه کاهش تلفات که توسط شرکت توانیر برای برق استان لرستان در نظر گرفته شده بود 9/9 درصد بود که با پشتکار و همت همکاران و پیگیریهای مدیر عامل شرکت به پایین تر از هدف رسیده و موفقیت دیگری برای این شرکت حاصل گردید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، این گزارش حاکیست با بسیج نمودن تمامی امکانات و تجهیزات و همچنین منابع انسانی مرتبط و با تلاش جهادی مجموعه شرکت درصد حاصله از کاهش تلفات 9/71 می باشد که هدف سال محقق و طبیعتا در نتیجه ذخیره انرژی درآمد شرکت افزایش می یابد.
فریدون خودنیا مدیر عامل شرکت در خصوص موفقیت حاصله گفت در سال 96 دو مشخصه بطور چشمگیری در کاهش تلفات تاثیر فراوان داشت که مصرف برق های غیرمجاز و دستکاری در لوازم اندازه گیری توسط مشترکین رسیدن به هدف تعیین شده را با مشکل مواجه کرده بود.
وی گفت: با برنامه ریزیهای کارشناسی شده جمع آوری برق های غیرمجازو تست لوازم اندازه گیری جهت شناسایی متخلفین در دستور کار قرار گرفت و بصورت یکپارچه در سراسر استان این دو مقوله با جدیت تمام پیگیری شده و همین امر باعث شد به پایین تر از هدف تعیین شده برسیم.
مدیرعامل برق لرستان اهمیت عوامل غیر فنی بر تلفات انرژی را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: هدر رفت انرژی از طریق عوامل غیر فنی موضوعی بسیار مهم و قابل تامل است که بایستی با جدیت پیگیری شوند و نتیجه عدم پیگیری همین تلفات سنگینی است که بر پیکره شرکت های توزیع وارد می شود.
فریدون خودنیا ابراز داشت: ما برای عوامل غیر فنی موثر بر تلفات برنامه ریزی های فراوان و تجهیزات و منابع لازم را اختصاص داده و با تمام توان خود در این زمینه بصورت جهادی تلاش های وافری انجام دادیم که خوشبختانه اهداف طرح را محقق نمودیم.
در ادامه عبدالرضا حسینی مهر مدیر دفتر کنترل و پروژه و دبیر عالی کمیته کاهش تلفات اظهار داشت: عوامل غیر فنی موثر بر تلفات و هدر رفت انرژی برق به مراتب از عوامل فنی تأثیرگذارتر بوده و تلفات را بسیار بالاتر از آنچه که تصورات ماست افزایش می دهند.
وی عوامل غیر فنی کاهش تلفات را شش مورد به شرح ذیل اعلام نمود:
1 برق های غیر مجاز که جمع آوری و فروش انشعاب مجاز به استفاده کنندگان و نیز دریافت خسارت از آنها از اولویت های کاری شرکت بود.
2. اقدامات اصلاحی بهره برداری در جهت کاهش تلفات ، جایگزینی 98 درصد کابل خودنگهدار بجای شبکه های مسی که بر تعادل بار و اصلاح شبکه ها و جلوگیری از هدررفت انرژی بطور چشمگیری تأثیر گذار بوده است
3. شناسایی و بازرسی لوازم اندازه گیری معیوب و دستکاری شده که این پدیده تقبیح شده نیز در تلفات اثرا ت فراوانی دارند و بیشتر زمانی رخ می دهند که انشعابات غیر مجاز جمع آوری می گردد و مردم به این سمت و سو روی می آورند
4. تحول در طراحی و نظارت شبکه های توزیع که نصب ترانس های کم ظرفیت در مراکز ثقل بار، کاهش طول شبکه های فشار ضعیف، توسعه فیدرهای فشار متوسط، احداث شبکه های فشار ضعیف در مناطق آلوده به برق غیر مجاز از شاخص های اصلی در این زمینه می باشند
5. تعیین ناظرین عالی کاهش تلفات، جهت نظارت بر عملکردواحدهای اجرایی، کنترل آمار و ارقام ارسالی به دبیرخانه کاهش تلفات، بازدید از کلیه فعالیت های انجام شده و شناسایی مشکلات ومعایب و کمبودها.
6. اقدامات خدمات مشترکین جهت کاهش تلفات مانند بهبود در وضعیت قرائت لوازم اندازه گیری، شناسایی انشعابهای در بسته یا فاقد ردیف قرائت و الزام مامورین قرائت به اجرای دقیق این بند که خوشبختانه نتایج خوبی در جهت کاهش تلفات حاصل گردید.
مهندس حسینی مهر تست لوازم اندازه گیری تکفاز و اصلاح موارد معیوب و تست سالیانه دو بار کنتورهای دیماندی، نصب تابلوهای تجمیعی جهت خارج نمودن لوازم اندازه گیری از دسترس مشترک خصوصا مراکز تجاری همچنین نصب کابل هم محور در نقاط آلوده را از دیگر مواردی دانست که سهم بسیار بزرگی در تلفات برق دارند.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =